Gott slut

Ja ni, då var årets sista dag här, igen, och det är dags att summera året som gått.

På det stora hela är jag nöjd med året som varit och det jag inte är helnöjd med ligger utom min kontroll men trots det tror jag att det kommer att ordna sig det också.

Nästa år då, vad kan man förvänta sig av nästa år? Som vanligt tänker jag mig att det blir mer träning, bättre kost, harmoni och kärlek. För mina barns skull hoppas jag att allt de tänkt uppnå i liv och skola kommer att slå in. Detsamma gäller maken som fortsätter plugga ett år till och ja, det är fortfarande i Övertorneå han håller till.

Hoppas ni alla får ett gott slut och ett riktigt gott nytt år 2009!


Litet tips

Det kan ju hända att det sitter någon där ute och tänker... om jag kanske skulle köpa en liten försenad julklapp till Mie idag. Det har hon gjort sig förtjänt av, det lilla livet!

I så fall tänkte jag tala om att det inte behöver vara ett stort paket. Nä, inte stort alls utan jag nöjer mig med ett litet. Här är ett tips på vad man kan få plats med i ett litet paket.


Ledighet är vardagslyx

Jag njuter vidare i min ledighet och jo, jag kan slänga en tanke till er som sliter på jobbet... jag är hygglo! ;)
Idag tänker jag inte göra många knop alls. Det största jag tänker göra idag är att planera nyårsmaten, shoppa gör jag i morgon.
Hittills har jag fått ihop en förrätt som kommer att bli små västerbottenknyten, gott som bara den. Till huvudrätt tänker jag INTE äta oxfilé som alla andra utan jag satsar på lamm. En härlig lammstek som ska gotta till sig i ugn i fem timmar tillsammans med en massa goa ingredienser. Det vattnas redan i munnen kan jag lova.
Efterrätten kommer kock-sonen att göra...
Men nu ska jag fortsätta njuta.. maken är på stan och roar sig, sonen har inte vaknat än och dottern är på ingång. Så det gäller att passa på.


Det ÄR vackert ute

Precis hemkommen efter en liten promenad kan jag konstatera att det är rätt vackert ute trots att det inte är snö.... Men OK, lite saknar jag snön!


Helgen fortsätter

i samma lugna takt som den började. Jag njuter av familjen, tindret i ögonen, livet i stort och att vi är friska. Sannavännen får en tanke med en förhoppning om att de blir krya fortare än fort.

Alldeles underbar....

Julen blev precis så där härlig som jular ska vara. Julegröt och skinksmörgås hos föräldrarna, sen ut till lillebror med familj och då hade det till och med kommit lite vitt på marken.
God mat och goda drycker med familjen, julklappar och tindrande ögon hos barnen. Kan det bli bättre?
Juldagen har varit så där härligt slö, precis som en juldag ska vara. Något som också ska vara på juldagen i det Karlströmska hemmet är härligt goda revbensspjäll till middag och det har vi just avnjutit.
Nu ska vi fortsätta umgås, slöa lite, spela lite spel och bara trivas tillsammans, precis så som man gör i en familj! ;)
God Fortsättning önskar jag er alla.

Äntligen...

Godiset är klart, köttbullarna trillade och granen är klädd. Nu är det bara maken vi väntar på innan julen är komplett!!
I morgon, i morgon kommer han hem igen och stannar ända in på nästa år, mumsigt!
Nu ska jag bara tända tindret i mina älskade barns ögon... tindret som ska glimma över julen i alla barns ögon. Mina vänners barn också!


Inte bara blöder... modershjärtat är krossat

Idag fick jag höra av barnens far att sonen inte längre är välkommen hem till honom, aldrig mer. Detta på grund av att sonen vill fira jul med mig och resten av familjen, i stället för att åka till far, fast det är "hans jul".
Hur kan man vara så kall att man väljer bort sonen helt och hållet för att han inte vill fira jul där? Vore det inte bättre om fadern i stället funderade på VARFÖR sonen inte vill dit?!?!
Jag har inte sagt något till sonen än.. för hur f*n ska jag kunna säga en sådan sak till honom?? Snälla, hjälp mig någon!!

Se upp....

Ni små fjortisar som snackar skit om min familj, till er har jag bara en sak att säga. Se er över axeln både en och två gånger när ni är ute om kvällarna.....

Vad vi kan...

Dottern i familjen kände hur konditorlusten vaknade till och vips har vi gjort både polkabräck och saffranspraliner.

Var så goda, låt er väl smaka...



Drömmen om en vit jul lever vidare

åtminstone i minnet!!


Tokiga ex part 2

Jag har ju tidigare skrivit om tokiga ex och jag önskar att det inte fanns mer att skriva om det.. men tyvärr, det gör det.

I ett samtal med den ömme modern, (där hon tyckte att barnen skulle stå nakna i cykelförrådet, ni minns), tyckte jag att hon skulle ta sitt ansvar och höra av sig till barnens fader, min make, i saker som rör barnen.

Kvinnan sa att det hade hon gjort, hon hade visst hört av sig när det var föräldramöten och annat. Men att hon nu givit upp därför att hon aldrig fick något svar. Det visade sig senare att hon hade suttit och mailat till en adress som inte fanns!!

Hon berättade vidare att skulle vara ett föräldramöte i skolan, en torsdag, men tyvärr kunde inte maken åka dit, han hade sin egen skola, och det var ju synd.

Nåväl, dagarna gick och torsdagen kom och gick utan ett ljud från den ömme modern. För självklart ville maken ha en återkoppling rörande föräldramötet.

Till slut tog han kontakt med exet och undrade vad som hade hänt på mötet och varför han inte hört något och fick till svar.... Det fanns ingen överenskommelse om att hon var tvungen att ge någon återkoppling!!  Den ömme modern tycker alltså att hon gjort det hon ska genom att berätta ATT det är föräldramöte men att sedan berätta VAD som sagts behövde hon inte för det var inte överenskommet.

Jag själv trodde ju inte att man måste detaljstyra sånt utan tog det för självklart att kvinnan skulle berätta om vad som hänt. Ack så fel jag hade.

Nu har det gått några månader och vad jag vet så har inte barnen haft några fler aktiviteter i skolan, julen och ledigheten behöver inte diskuteras och framför allt, de verkar inte ha haft någon avslutning än för maken har inget hört. Men överenskommelsen gällde kanske bara en gång, inte framåt!


Gääääääsp

Visst är det väldans irriterande att vakna 5.20 av att man är kissnödig när klockan ska ringa 5.30???



??

Om ni undrar vart jag tagit vägen kan jag berätta att jag tomtar vidare... är snart klar!


Idag är det dags

Idag åker tomtarna fram i det Karlströmska hemmet. En del hävdar med bestämdhet att detta hem alltid är fullt av tomtar men det kan dementera direkt. NU ska de dock fram....


Efter tomtandet kommer kvällen att spenderas, i denna hörna, tillsammans med herr och fru pepparkaka och Glögg!


Fredagslucia

Ja, jag vet att det inte var luciadagen igår utan idag. Men skolan är, tack och lov stängd idag. Morgonen började med ett vackert och skönsjungande luciatåg i Gottsundaskolan.

Först kom Lucia,

sen kom hennes tärnor  sist, och kanske minst, kom tomtarna.... speciellt en var alldeles bedårande.

Onsdagshistoria

En familj sitter runt bordet då sonen frågar sin pappa:

- Hur många olika typer av bröst finns det? Pappan blir lite förvånad, men svarar:

- Jo min son, det finns 3 sorters bröst. I 20- års ålder har kvinnan bröst som är som meloner, runda och fasta.
Runt 30-40 års ålder är brösten som päron, fortfarande fina men lite hängiga. Efter 50, blir brösten som lökar.

- LÖKAR?

- Ja, när du ser dem, får de dig att börja gråta.

Detta utlägg fick både modern och dottern att se rött, så dottern frågar:

- Kan jag ställa en personlig fråga? Mamma, hur många typer av penisar finns det?

Mamman blir lite förvånad, men ler, tittar på sin man och svarar.

- Jo min dotter, en man går igenom 3 faser. I 20-års ålder är en mans penis som en ek, ståtlig och hård.
Runt 30-40 års ålder är penisen som en björk, flexibel men pålitlig. Efter 50 blir penisen som en julgran.

- JULGRAN?

- Ja, död från roten och kulorna hänger där bara som dekoration.

God Jul


Jag har gjort FEL

Städa, städa varje fredag och så varje jul, det tycker jag är kul.... SÅ går visan!! INTE städa, städa varje tisdag! Hur fan blir det nu då... förutom rent hemma??


Thumbnail

Ring, ring

Förra veckan pratade de om "fripass" i Rix FM. Naturligtvis hörde jag av mig till radion och berättade att jag har fått ett fripass... rätt ut i etern!
Men varför har du inte hört av dig undrar jag. Jag sitter ju bara här och väntar.. och du, i helgen skulle det passa fint!!
Ring!




Jag saknar snön...

Det är så mörkt och trist ute idag. En riktig blöt måndag på det mest negativa sättet..
Men som tur ska jag liva upp mig genom att åka till Migrationsverket och ha möte idag... Jag vet hur man roar sig på jobbet jag!


Det blir aldrig som man tänkt sig

Idag hade jag tänkt att göra julgodis och kanske baka något gott. Jo, även en kostrådgivare bakar och gör godis, jag lovar! Men så kom dottern och påstod att det var såååååå roligt att vara med mig på stan och kunde jag inte följa med och shoppa i stället. OK, på med spenderbyxorna och iväg. Fyra timmar senare hade vi fyllt elva kassar med bra att ha saker och kände oss nöjda.
Godiset... det får jag göra en annan dag, så det så!

 

Fly eller illa fäkta

"Misshandel och bråk i Uppsala".... "Inte ens bankanställda får låna".... "Stöldkumpaner i häktesförhandling".... "Götblad i förundersökning".... "Dyster dag på Stockholmsbörsen".... "42-åring anhållen för grovt narkotikabrott".... "Tre påtända i en bil vid ICA Maxi"....
Det är väl inte konstigt att man längtar bort en smula? Längtar efter att få ägna mig åt flärd och glamour, julefrid och tindrande ögon,  glömma allt elände som händer omkring mig?
Är det fegt att bara blunda och gömma sig? I så fall, är jag en riktig fegis!

Helgen är över

Jo, jag vet att det var ett tag sen helgen tog slut men så har det tagit ett par dagar att komma tillbaka till vardagen också! ;)
Fredagen gick till att enbart njuta av att maken kommit hem, något annat hanns inte med.
Under lördagen var vi på Grand och tittade på dottern som hade dansuppvisning. Hon var jätteduktig och inte ett öga var torrt, åtminstone inte mitt!
Söndagen firade vi första advent med allt ifrån adventsmys och fyrverkerier i Botaniska trädgården, vackert!
Men nu är det vardag igen och allt har återgått till det liv jag hade innan helgen.


RSS 2.0