Långt om tokiga ex…

Ex är jobbiga, i synnerhet om man har barn tillsammans med dem.  Finns det dessutom ett ex med barn till inom samma "nya" familj är lyckan som gjord!

När denne kvinna dessutom gör allt för att sabotera umgänget med de gemensamma barnen med min man blir jag så trött.

Lite historia:

Denna kvinna ville tidigare skaffa ett husdjur åt barnen "så att de skulle slippa vara så ensamma efter skolan"

Maken sa, stopp och belägg, min fru och hennes barn är tokallergiska mot pälsdjur så det går inte.  (att vi även tyckte att barnen skulle få lite frihet och röra sig ute bland vänner sa vi inte, inte direkt i alla fall) Hur som helst, det blev inget husdjur eftersom vi här hemma var och fortfarande är allergiska. Tack ska hon ha för det, det var mycket snällt!

Nu har kvinnan helt plötsligt sett till att de blivit med katt till följd av att maken inte kan ha sina egna barn här hemma längre. Enligt henne, kvinnan, "är det något som måste lösa sig" men jag frågar HUR? Katten finns kvar och jo, hela familjen här är fortfarande tokallergiska. På direkt fråga om hur hon tänkte när hon skaffade katt trots allt så fick jag till svar. "Barnen har länge velat haft husdjur och tidigare fick de stå tillbaka. Därför var det dags att tillgodose deras behov!!"

Herre gud, är behovet av en katt större än behovet av sin egen pappa när man är ung?? I så fall, hur går det med mina egna barn som är allergiska och aldrig kan få husdjur? Vilka men kommer de att lida i framtiden och ska jag sätta in stödåtgärder redan nu? HJÄLP!

Att sen kvinnan i fråga säger (och menar det) att barnen kan åka hit, nyduschade naturligtvis, och byta kläder i förrådet innan de kommer in hos oss får det mig att undra hur det är ställt.

Kvinnan tycker alltså att man måste vara en god moder och tillfredsställa barnens behov även om det är behov som inte är bra eller nödvändiga. Men att förnedra sina barn så till den milda grad genom att låta dem stå i ett cykelförråd och klä av sig nakna, det är helt OK!

Svara mig någon som kan, snälla svara mig på hur det går ihop?!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag finner inga ord.....alls....utan tycker att allt e så patetiskt och tragiskt...så jag kan inte låtabli att skämta om det...men det känns som om nån i min närhet är ihop med en syster eller kanske en kusin till kvinnan.....S

2008-09-20 @ 13:46:50
URL: http://sannado.blogg.se/
Postat av: Den andra kvinnan...

Du, det är inte omöjligt.. inte omöjligt alls!

2008-09-20 @ 13:50:04
Postat av: förvånad

vad vill du dom igentligen?

2008-12-21 @ 12:09:12
Postat av: Jag...

Lilla gumman... jag vill inget alls med dem, det vet du!

2008-12-21 @ 14:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0