Vad är väl en bal på slottet?

Sonalyckan ringer sin fader och frågar om han frågar om det är OK att han följer med sin kompis familj på en segeltur i helgen, trots att det är "pappahelg". Det kan ju vara sista segelturen för säsongen.


Naturligtvis ska du det, säger pappa, det är klart att du ska passa på när det ska bli fint väder. Dessutom kan ju vi ses någon annan gång. Kompisar är viktiga och det är klart att du ska få åka. Så säger pappa till sin 16-åriga son i den bästa av världar, alltså i min värld!


Nej, säger pappa i den riktiga världen. Nej, det går inte, det är min helg och vi ska ut till nya huset, packa upp lite och sova där. Även om det inte finns något att göra, alla möbler är inte där heller så du får sova på en madrass på golvet.


Min fråga, rätt ut i luften, är vad vinner man på att göra så här mot sitt eget barn som vill umgås med sin kompis, vara ute och segla för kanske sista gången i år?! Är pappahelger så statiska att man inte kan byta så sonen i fråga får vara med om både och?


Så som den gode moder man är ser man till att barnet blir glatt trots allt och att han har med sig pengar till bussresan till skolan på måndag morgon. För är man en fader med umgänge varannan helg så har man, men automatik, inget ekonomiskt ansvar, inget ansvar alls föresten!






Kommentarer
Postat av: Sanna

Om du tar på dig första värdskriget så tar jag på mig det andra.....så vi åtminstonde är två till allt förbannade elände..

2008-09-19 @ 19:07:18
URL: http://sannado.blogg.se/
Postat av: Moderlyckan

Jag lovar dig Sanna att jag skulle kunna ta på mig all världens elände om jag visste att våra barn skulle få de fäder de förtjänar. Jag skulle inte tveka ett dugg!

Att de har de mödrar de förtjänar vet jag.. de har de bästa!

2008-09-19 @ 21:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0