Vad gör en gräsänka?

Idag har jag alltså blivit gräsänka. Föresten, vilket konstigt ord, gräs-änka*! Det är ju inte så att mitt gräs har dött precis!
Vad ska man då göra när man är just gräsänka? Ska jag passa på och jobba över för att komma ikapp eller ska jag åka hem i vanlig tid och städa? Ni hör, det är svåra val man måste ta beslut i när man är "singel" igen! ;)

*GRÄS-ÄNKA.
[sv. dial. gräsänka, hustru vars man är bortrest, fästmö vars fästman dött, liderlig flicka; liksom d. græsenke efter mnt. graswedewe, förförd, övergiven flicka; jfr t. graswitwe, eng. grasswidow samt t. strohwitwe. Ordet syftar möjl. urspr. på en flicka som förförts ute i det fria o. sedan övergivits. Den sv. riksspråksbet. beror trol. på lån från t.]

Kommentarer
Postat av: favvoskåningen..tony

Gräs-änka...det är när ens brass tagit slut...s...så ser jag på saken...

2008-09-25 @ 06:42:02
Postat av: Jag

Hahaha.. ja du, det var en tanke som jag inte haft.. tur vi är olika!

2008-09-25 @ 09:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0