...

Hörde på radion i morse att vi svenskar är dåliga på att äta frukt och grönt. Ser jag mig omkring så är det rätt uppenbart.

Enbart tio procent av svenskarna äter den av Livsmedelsverkets rekommenderade dos av just frukt och grönt samtidigt som vi svenskar blir allt fetare och fetare.

Genast tänker jag att argumentet som de rabiata anti-kolhydratanhängarna har, att just Livsmedelsverkets kostråd har gjort svenskarna feta, faller direkt! Jag, och många med mig, har alltid hävdat att det som gör oss feta är att vi INTE följer deras råd.

Jag begär inte det omöjliga, inte ens mycket. Men tänk på vad ni äter och hur ni rör er, i synnerhet ni som har barn. Ge dem en bra förutsättning till ett gott och sunt liv, starta en trend, ät mer frukt, bär och grönsaker.

Så därför, frossa i frukt, bär och grönt i synnerhet nu när det bara är att gå ut och ägna sig åt självplock.





Kommentarer
Postat av: Sanna

ja ja ja ja ja ja ja.....vi ska!!!.



Puss

2009-08-13 @ 10:29:13
URL: http://sannado.blogg.se/
Postat av: Sanna

nu har jag varit inne och läst på den sidan som du länkade till, och det måste vara nått fel...för det står inget om Rose och Ostbågar där.MÄRKLIGT!, för du har ju endå sagt att dessa två tillsammans är helt ok.....

2009-08-13 @ 10:31:36
URL: http://sannado.blogg.se/
Postat av: Rådgivar´n

Sanna min vän. Detta var bara ett generellt kostråd och helt gratis till alla. Råden jag ger dig är av mer privat och individanpassat för dig, lite mer glamourösa och så där.. du vet! ;)

Pöss

2009-08-13 @ 22:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0