Nattljud

Tänk så många olika ljud det finns i mitt hus om natten.

ligger vaken och hör grannarna älska, trevligt. Jag hör också någon gå på toa och göra sitt, mindre trevligt.

Det knäpper i själva huskroppen, en hund skäller utanför och en insekt försöker ta sig in till mig genom att flyga på fönstret, igen och ingen. Men nej, den blir inte insläppt.

En stol skrapar på golvet ovanför, en till som inte kan sova antar jag. Hissen knarrar och någon öppnar och stänger sin dörr, tyst och försiktigt.

Det är många olika ljud i ett hus om natten. Men hos mig är det bara ensamt, tomt och tyst.




Kommentarer
Postat av: Bellsi

Jag håller med om att man hör så mycket ljud om nätterna..ibland somnar jag till oljuden..

2009-08-24 @ 06:33:51
URL: http://justbellsi.blogg.se/
Postat av: Candy

Det där med att grannarna älskar skulle jag faktiskt inte tycka var ett särskilt trevligt ljud. =P

2009-08-24 @ 08:55:18
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0