Sådant som gör mig glad och varm i hjärtat


I morse tog jag bussen eftersom min cykel står kvar på jobbet på grund av gårdagen skyfall. Det visade sig bli en mycket trevlig resa.

Efter några hållplatser stiger det på en kvinna som jag lärt känna genom mitt förra arbete, en kvinna som inte haft det lätt i livet.

Vi småpratar om väder, jobb, familj och sådant man pratar om på bussar halv åtta på morgonen.

Väl framme stiger vi båda av på samma hållplats och går åt ett varsitt håll. Efter några meter hör jag hur hon ropar mig tillbaka. Jag går dit och möts av en varm och öppen famn. Jag får en bamsekram och hon tackar för en härlig busstur och säger att "Du har gjort hela min dag nu bara genom att vara den du är. Jag blir alltid så glad när vi pratar och du är lätt att prata med. Det har jag tyckt från allra första början"

Sådant gör mig både glad och varm i hjärtat och jag önskar att vi vore lite snällare mot varandra, även om vi bara är bekanta.




Kommentarer
Postat av: anette

Tänk vad lite det behövs ibland för att göra en annan människa glad.. Jag tycker att många människor är alldeles för sura o tillknäppta.. herre jisses det kostar ju inget att le lite o småprata med nån i ens närhet. Jag tycker det är kalaskul att prata med okända människor när jag tex är i affären eller går på stan. vem vet man kanske lär känna en ny person. Kramar om..

2009-08-18 @ 19:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0