Drömtydare, se hit

Inatt hade jag en konstig dröm. Jag drömde att jag var på bröllopsfest eftersom min kollega gift sig. (Jag kan berätta att så långt är det sant, hon gifte sig i somras och jag var med.)
På festen fanns en massa olika människor bl.a. en gammal kärlek till mig, G.B. Rätt snart var vi på G, som jag har lärt av barnen att man säger.
Vi var på G och det var så spännande och pirrigt. Efter en stunds festande skjutsade bröllopsparet hem dottern min som hade missat bussen.
Utan bröllopspar och dotter gick det bättre för mig och G.B. att försöka närma oss varandra.
Helt plötsligt hör jag hur en armé stampar fram i huset och brudens syster tar tag i mig och kastar in mig i ett sovrum och vrålar åt mig att gömma mig. Innan sovrumsdörren stängs hinner jag se en hel armé av de där vita gubbarna från Star Wars! Jag var livrädd men brudens syster berättade för mig att de gjorde ingenting så länge man visade stor respekt genom att gömma sig. Försökte man däremot ge sig på dem var man död på fläcken. Jag blev inte lugnad av hennes ord utan var fortfarande livrädd och mest rädd var över att det skulle hända G.B något!
Till slut drog de förbi sovrummet och systern slängde upp dörren och jag såg, till min lättnad, att G.B hade klarat sig bra.
Sen stod han och vrålade att vi borde skaffa oss ett större hus han och jag eftersom han ville ha barn med mig. Jag minns att jag svarade att vi var för gamla för barn men han vrålade glatt vidare att han minsann visste hur man gjorde!

Sen vaknade jag…. Oj, vad jag skrattade åt min dröm.

Brudparet känner inte G.B över huvud taget och själv har jag inte sett honom på runt åtta, tio år. Vart Star Wars gubbarna kom ifrån har jag inte en aning om. Men läskiga var de!

Så finns det någon där ute som vill tyda min dröm, var så god! Jag ser med spänning fram mot att höra vad ni tror.




Kommentarer
Postat av: Sanna

Gert Bengtsson?

2009-12-08 @ 18:53:08
URL: http://sannado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0