Julefrid

Förberedelserna fortsätter idag och jag ÄLSKAR det!
Något jag däremot är trött på är allt jäkla tjat från dessa offer-kärringar som bara gnäller om hur stressigt det är med jul. Men lägg ner då säger jag, alla har ett val! Varför i hela friden väljer man att få något som är både roligt och vackert till att bli något stressande och ångestskapande? Varför ser man till att anamma och hitta på fler "måsten" än man själv orkar med?
Ja ni, jag fattar inget!
Jag själv njuter av att baka mina kakor, göra mitt godis och annat pyssel. Jag njuter av att göra julfint hemma, köpa gran och klä den. Jag njuter av att fara runt på stan och köpa julklappar och av att slå in dem fint.
Njöt jag inte av det så skulle jag inte ägna så mycket tid på alla förberedelser.
Så ta och släng av er offerkoftan, njut av livet och julen och fråga er själva vad som är det värsta som kan hända om just du skulle få en lugn och fröjdefull jul!?



Kommentarer
Postat av: Lars

Fan vad gött att läsa ditt inlägg. För överallt möts man av julstress hit och julgnäll dit. Jag för min del firar inte alls, till mångas förtret. Speciellt de där med offerkoftor. Det blir väl obekvämt för dem. Men som du säger; alla har ett val!

2009-12-21 @ 09:53:58
URL: http://skrymsle.wblogg.se
Postat av: Maritha

Jag håller med dig fullkomligt Mie

2009-12-21 @ 17:10:34
Postat av: HE

Må din och din familjs väg kantas av julfrid, jordgubbar, vitsippor, kärlek, pengar, lycka, glitter



Den tomtiga gulsvarta faran

2009-12-22 @ 10:53:52
Postat av: Anna Collén

Så mycket visdom Mie!!!

2009-12-28 @ 11:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0