Morgonvackert

Idag och alla andra dagar i veckan, vaknade jag vid sjutiden. Jag vill inbilla mig att det är ljuset och fågelkvittret som väcker mig om mornarna för det har verkligen blivit ljusare. Härligt!
Men i själva verket, om jag ska vara noga, är det nog grannens svettiga fotstampande och deras tvättmaskins centrifugerande som väcker mig!
Hur ska jag få dessa grannar från helvetet att sluta upp med att föra sånt liv, att börja tvätta fötterna eller sätta på sig ett par strumpor och sluta tvätta tidiga mornar?!

Straxt utanför Uppsala

Någon stans, straxt utanför Uppsala finns en man som har glömt bort att åtagandet att bli far är livslångt.

Eller rättare sagt, åtagandet att bli far gäller inte alla barn. I synnerhet inte de barn som man har med en exfru. Det åtagandet upphör den dag man skaffar sig en ny fru, med egen vilja, och nya barn.

Den mannen, som bor straxt utanför Uppsala, med sin nya familj har valt att se bort när de första barnen har blivit illa behandlade, blundat när de blivit kränkta och vägrat att lyssna på dem när de, på eget initiativ velat prata umgänge och boende.

Sonen har han förträngt för ett tag sen och nu är det dotterns tur.

Dottern går i skolan och har rätt höga, men inte omöjliga, krav på hur hon ska klara sin skolgång, hon vill in på polishögskolan och tränar för det. Nu har hon märkt att hon inte orkar med skolan på samma vis när hon, varannan vecka, bor med fadern, straxt utanför Uppsala. Det blir långa och många resor för henne och det tär.

En del dagar, då hon har aktiviteter, är hon hemma hos fadern, straxt utanför Uppsala, vid tiotiden eller senare. Alla förstår ju att det inte är en bra tidpunkt att läsa sina läxor och sköta sitt pluggande då. Inte alla föresten, men många!

Därför kom dottern med en enkel och bra, för henne, lösning. Hon ville dra ner på boendet hos fadern, straxt utanför Uppsala.

Hon hade pratat med sin moder, som bor nära skolan och aktiviteterna, om detta och modern tyckte att det var väl genomtänkt och var stolt över att dottern, som inte är mer än fjorton år, tog ett bra ansvar över sin skolgång och sitt levende.

Men fadern, straxt utanför Uppsala, tyckte inte alls att det var en bra idé och han tyckte inte heller att det var något som barnen skulle bestämma. Det var han som var herre i huset och bestämde sådant.

Men dottern till fadern, straxt utanför Uppsala, stod på sig för det var ju hennes umgänge med fadern som gällde, hennes skolgång och ork. Hon ville bara ändra boendet från en vecka till fem dagar och det kunde väl inte vara så farligt.

Men icke! Fadern, straxt utanför Uppsala, tyckte att det skulle bli alldeles för hattigt så det gick han inte med på. Skulle hon dra ner på umgänget så fick det bli varannan helg, något annat hade han dessutom inte råd med!

För att göra en redan lång historia kort så fick dottern till fadern, straxt utanför Uppsala, inte komma dit alls. För något annat hade han som sagt var inte råd med.

Så nu bor dottern till fadern, straxt utanför Uppsala, hos sin moder. Dottern till fadern, straxt utanför Uppsala, vill dock vara hos honom varannan vecka och kniper det får väl modern betala för det. Det är ju trots allt så att det är billigare att betala underhåll via försäkringskassan än att ha barnen boende hos sig. Det vet ju alla! Inte alla föresten, men många!


Fredagsnjutning

Idag tog jag mig en kopp kaffe ute på altanen med nosen mot solen... DET är vardagslyx!



Gissa min middag...

Vad tror ni ska serveras i det Karlströmska hemmet idag?



En undersökning till...

Då har det kommit ännu en undersökning som visar att det inte är någon större ide att gå på diet eller banta, det fungerar inte i längden. Jag undrar, VAD i detta är nyhet?
Jag har alltid sagt, tjatat och påpekat om vikten (!!) med att se till helheten, både kropp och själ, samt att göra en livsstilsförändring om man vill förändra sin kropp. Dieter är inget annat än snabba och falska fixar som bryter ner din kropp, ditt immunförsvar och kanske även dina muskler.
Jag tror inte på att förbjuda vissa livsmedelsgrupper eller varor, det blir man bara mer sugen av. Alla vet ju att det förbjudna är mer lockande än något annat.
Nä, byt ut det som är skadligt just för dig och din kropp och själ beroende på vad du vill uppnå. Alla är vi olika och målen kan se olika ut för var och en och förändras under tiden.
Själv hade jag enbart ett enda mål när jag startade min viktresa och det var att bli smal. För smal var ju lika med lycklig!
Nu efter alla dessa kilon och månader har jag svängt rätt rejält. Jag vill ha en kropp och knopp som är stark, frisk och fungerar i mitt liv och levende. Att jag går ner i vikt på köpet är en fin bonus.
Min dröm just nu är att börja jobba mer aktivt som kostrådgivare, göra så mycket jag kan för att stoppa dessa falska snabba lösningar och se starka och pigga människor i min omgivning. Det är lång väg dit men det måste gå på något sätt.

Middag och bak

Dagens middag blev ost.. god halloumiost, ni vet den där osten som gnisslar när man tuggar den. Den serverades idag tillsammans med en ljummen bulgursallad som innehöll, förutom bulgur, vitlöksvinegrette, salladsbönor, gurka, små tomater, persilja och mynta. Både jag och sonen blev både mätta och nöjda.



Mot kvällningen kunde varken jag eller sonalyckan stå emot längre och det blev en varsin skiva bröd också. Jag kan lova er att det inte var sista gången jag gjorde det brödet. Oj, så gott det blev.


Mitt första äventyr

Nu har jag varit ute på mitt första, och hittills största, äventyr sen de släppte hem mig. Jag har varit på affären och handlat och ja, jag var duktig och tog ryggan så jag slapp bära så tungt.
Väl hemma var jag väl lite trött men jag har inte ont alls. Så för att pigga upp mig har jag bakat ett bra, ett riktigt mustigt GI-riktigt bröd. Det ska jag och sonalyckan mumsa på till frukost i morgon bitti och ja, kanske slinker det ner en skiva i kväll också, vem vet?!



Dagens middag

Idag var det en bra dag för kycklinggryta tyckte vi här hemma. Så det bidde det, en god och enkel sådan.
Jag gjorde en tomatsås som jag spetsade med pesto, kycklingfilé skuren i bitar åkte i och kokades färdiga. För nyttighetens skull åkte det även i en del broccoli.
Bulgur och grönsallad till det gjorde att vi blev både mätta och belåtna.
Dessert? Självklart och dagen till ära blev det en var sin semla. Gott!


Mie´s Toppform 2009 gör mig trött

Åh, så trött jag är på att bli avbruten när jag kommit in i ett flyt när det gäller träning och välmående. Att komma ur spår, att bli störd och att känna att jag inte har kontroll över min egen kropp gör mig galen.

Naturligtvis är det inte så att det ALLTID händer en massa som sätter käppar i hjulet men alltför ofta händer det. DET är jag trött på nu... mycket trött på.

Från allra första början i mitt livs resa gick det fint, riktigt fint. Jag åt mig ner i vikt och i och med det gick det lättare och blev roligare att röra på kroppen min. Jag mådde bra och märkte skillnad, stor skillnad. Efter ett tag, jag hastar inte, hade jag gått ner dryga 20 kilo och en massa centimetrar försvann från kroppen.

Vad händer? Jo, sköldkörteln slutar producera sitt hormon i den takt den ska och jag går upp ca 10 kilo under ett år. Jag fattade absolut inte ett dugg, jag åt som tidigare och rörde mig som jag hade planerat men trots det gick jag upp. Efter att, äntligen, fått tag på en läkare som verkade vara utbildad fick jag medicin och jag började må bättre. Till sist började även kroppen reagera på mina försök och sju av de tio bonuskilona försvann.

Jag började på boxercise och kände att jag hade hittat en träningsform som passade mig som handen i boxhandsken.

Fick jag fortsätta vara pigg, frisk och sportig tror ni? Nä fan, inte den här gången heller... min gallblåsa, med innehållande sten, blir inflammerad och jag åker in akut till sjukhus. Det blir en veckas inneliggande och en titthålsoperation och ytterligare en veckas sjukskrivning.

Så nu sitter jag här med tre hål i magen och känner hur jag blir både slöare och tröttare vilket jag inte blir särskilt lycklig över, tro mig.

Som grädde på moset får jag förhöjd temp efter varje gång jag ätit men som den kloka kvinna jag är har jag ringt kirurgen i Enköping och de ska ringa upp mig snart. Jag hoppas innerligt att det inte är någon fara för jag orkar inte dra ut på eländet. Jag vill bli frisk NU!

Mie´s toppform pågår ju om än inte för fullt. Men jag tar tillfället i akt och planerar min kost och ser till att sköta den, jag ser till att sova bra och att få frisk luft. Det är ungefär så mycket jag kan göra nu. Men en dag så smäller det till och Mie´s Toppform 2009 kör för fullt igen.


Nu ska vi fira

Idag är det makens namnsdag och det ska vi naturligtvis fira stort. Därför kommer kocksonen att fixa semlor från skolan som jag och barnen ska smaska i oss i kväll medan vi tänker på Mats!
Grattis på namnsdagen alla Matsar i allmänhet och min Mats i synnerhet! Hurra, hurra, hurra!

Mats i svampskogen en härlig sommardag 2008


Dagens middag

Idag hittade jag på ett nytt fiskrecept som smakade riktigt, riktigt gott. Prova själva och njut.

Hittade en fiskbit i frysen som jag la i en form, pressade över lite citron, saltade och pepprade. Sen rörde jag ihop Crème fraîche, räkor och saffran. Smetade det över fisken och ställde in allt i ugnen.... Enkelt, snabbt och gott. Kan det bli bättre?







Tre hål

Ni kommer kanske ihåg Vattenfalls slogan "två hål i väggen"?? Jag har gjort en egen som lyder, "Tre hål i magen"
Dock har jag inte kommit på vad jag ska ha den slogan till.... än.


Tid finns...

Eftersom ni har tid att läsa detta har ni även tid att läsa makens bok.... det, mer eller mindre, beordrar jag Er till för den är bra, riktigt bra.


Tomt och tyst

Nu har kärleken farit tillbaka till sina studier uppe i lapphelvetet. Det blir värre och värre för varje gång tycker jag.. men det beror nog på att jag blir blödigare med åldern! Det braiga är i alla fall att det inte kommer att ta mer än två veckor tills vi träffas igen och det ska väl även jag kunna överleva?!


Lugn helg, för mig i alla fall...

Sent i fredags kväll kom äntligen min älskade make hem. Oj, vad det var länge sen vi träffades men trots det somnade jag efter att han hade varit hemma i max fem minuter! Jag skyller på mitt tidigare drogande, så det så!
Eftersom jag är lite halvtafflig just nu har älsklingen fått jobba som fan här hemma, tvätta, damma, skura, handla, fixa och dona. Men å andra sidan.. han är van, det är jag som är prinsessan här hemma och en prinsessa ska inte ägna sig åt hemarbete, så det så!


Veckan som varit har inte varit stenkul direkt

Jag tar det från början...
Söndag den 15:e vaknade jag och kände att det här skulle bli en bra dag. Jag steg upp och åt min frulle, nyttiga frulle eftersom jag skulle ut och motionera senare. Laddade kaffebryggaren så kaffet skulle vara klart när jag kom hem igen. Men innan jag gick ut skulle jag ut på nätet och säga god morgon.. DÅ HÄNDE NÅGOT, jag fick ont i min mage precis under revbensbågen, det strålade både uppåt och nedåt, jag blev illamående och kallsvettig och naturligtvis livrädd.
Efter en jäkla massa ringande till 1177 (pappskallar), landstingsväxel (utan att få tag i en enda som kunde råda mig) ringde jag 112, mamma hann hit innan ambulansen och jag åkte iväg och hon stannade hemma med barnen.
Blev riktigt bra omhändertagen både i ambulansen och på akuten men smärtan ville inte ge sig riktigt. Till slut fick jag morfin och jag kan säga att visserligen försvann smärtan men oj vad det är läskigt att droga!
Blev inlagd på kirurgavdelningen, samma jag själv jobbat på, och fick höra att min gallblåsa är inflammerad och ska tas bort men om det blir akut eller en planerad operation visste ingen. Fick dropp och får varken äta eller dricka, blåsan ska vila sig. Själv kräktes jag mest hela kvällen men om det beror på smärtan eller mitt knarkande vet jag inte.

 


Måndag den 16:e, ligger fortfarande här och kan inget annat än att ha det trist. Det molvärker lite fortfarande och än vet ingen om jag ska opereras nu eller senare.. trist! Får åtminstone börja dricka och äta soppa och livet blir genast lite ljusare.

Tisdag den 17:e, idag får jag börja äta mat, jippi! Tänk att jag, till och med, kan sjunka så lågt att jag längtar efter sjukhusmat! Mår lite illa ibland och känner mig uppblåst som en ballong på tivoli men i det stora hela är det rätt bra. Vet fortfarande inte hur det blir med operationen. Har dock fått reda på att om det blir operation så blir det nog i Enköping, här på UAS är jag inte en prioriterad patient!! WTF?

Onsdag den 18:e, idag bär det av till Enköping för inflammationen i gallan har blivit värre och nu måste den bort. Efter lunchen som består av gråa kåldolmar och hård potatis, mums, får jag ta sjukresebussen till Enköpings lasarett. Väl där får jag en säng, ett bord och ett par stolar i slutet av korridoren att bo i. Men vet ni, jag bryr mig inte för oj så mycket bättre det känns att vara här. Det är mindre, mer personligt och fräschare. Personalen tar hand om mig här och har tid för min oro och mina frågor. Tack för det kära personal. Får höra att i morgon blir det operation och det känns faktiskt rätt skönt fast även lite pirrigt naturligtvis. Träffar narkospersonal, kirurg och annat löst folk.. snart ska det ske, nu är det på riktigt!

Torsdag den 19:e, vaknar och känner mig inte så rädd som jag trodde att jag skulle göra. Blir väl omhändertagen, får nytt dropp eftersom jag inte får äta eller dricka. Duschar och spritar naveln och vid halv tolv rullas jag ner på operation... känns bara bra.
Vaknar någon gång på eftermiddagen och undrar vad det är som hänt. Magen känns bra men jäklar så ont jag har i nacken och ena axeln! Fick höra att det är helt normalt att ha ont vid högra skuldran efter en gallstensoperation.. Ja, naturligtvis, det är ju helt logiskt när jag tänker efter!!
Allt har gått bra, stenen är ute och jag fick bara tre hål i magen i stället för fyra. Alltid något!



Åter på avdelningen sover jag mycket eftersom jag känner mig rätt dåsig. Jag får försöka dricka lite vatten och eftersom det går bra så slukar jag en kopp kaffe och en skinksmörgås. Oj, så gott det är att äta!

Fredag den 20:e, Jag har sovit gott hela natten men det beror nog mest på smärtstillandet jag har fått, känner mig härligt lullig. Blir serverad en härlig frukost och mår finfint om än lite yr av drogerna. Ler mest men lipar åt stenen ibland. Läkaren berättar att jag får åka hem idag och att allt har gått fint, han är helnöjd och är han det är ju jag det.
Packar ihop mina få saker jag fått med mig, går ut och väntar på pappa som tar mig hem till hemmet och barnen. Åh, så skönt att vara hemma igen.


Det räcker inte alltid med en gång

Efter att jag gjort mig tjusig, som bara jag kan bli, knallade jag iväg till centrum för att shoppa och hämta ut min ros. Jag shoppade efter listan så som en duktig hushållerska och passade på att slänga in ett par rader lotto. Sen gick jag hem!
Jag hann ända hem innan jag kom på att jag glömt bort att hämta ut min ros så det var bara att knalla tillbaka igen..
På blomsteraffären fick jag höra att jag var den första och den enda som blivit rosad och bara för att det var just jag som blivit det fick jag en ros som var lite dyrare än den jag egentligen skulle ha fått.  Passande nog så fick jag en Passion!
Så idag har jag fått en vacker ros, fått andra att bli både glada och rörda och fått njuta av det fina vädret ute, två gånger! Vilken bra dag det blev...


Så det kan bli

Här sitter jag och halvdissar det komersiella runt alla hjärtans dag, gnäller om priserna på rosorna som är mer än dubbelt så dyra nu mot förra veckan och så får jag en skickad till mig.
Tack älskade make, tack för rosen, kärleken, tankarna och för att du är min!


Kärlek och kramar är gratis

Idag tänker jag fira alla hjärtans dag genom att sprida kärlekstankar till mina nära och kära. De som finns hemma tänker jag ge kramar. Jag struntar i att köpa rosor som är dubbelt så dyra nu än tidigare, jag struntar i att köpa gulliga nallar och hjärtan som inom en vecka bara står och samlar damm. Nä, här ska spridas kärlek så långt att det räcker ända till min älskade maken som är 100 mil härifrån.

Jag tänker också glädjas med mitt eget lilla hjärta som har sluppit pumpat runt nikotinförgiftat blod i 39 dagar idag!


Jajajajaja

Även om E-type är min älskare så håller jag på min lilla gubbe i kväll.. Heja Magnus!!




Fredagen den 13:e

Idag är en dag man ska vara rädd om sig, det är ju otursdagen. Jag vet inte om jag kan säga att jag har haft vidare otur idag, inte än så länge i alla fall. Men så har bara halva dagen gått.

Jag skänker en tanke till er som lider av paraskavedekatriafobi, ni kan inte ha det lätt idag!

Det ska vi fira

Jag vill bara tala om, så där lite klädsamt tjurigt, att jag har haft namnsdag idag, hela dagen!!
Kocksonen och mamma (vars förnamn jag fått som andranamn) var de som grattade mig... UTAN påminnelse! :)

Jag lever...

om än lite mörbultad.
Igår var jag alltså iväg på box och oj så roligt det var. Vilken adrenalinkick jag fick, jag kunde knappt sova i går kväll! Roligt var det som sagt men minst lika jobbigt. Det var faktiskt det absolut mest jobbiga jag har gjort i hela mitt liv. Jag var helt dränerad på kraft och energi efteråt och jag bara skakade.. men det spelar ingen roll, jag vill dit igen! Jag har hittat mitt sätt att träna! Toppform 2009, nu kommer jag!


Herr redaktören

och tillika maken har lagt ut ett första kapitel på en bok som han eventuellt kommer att tävla med. Naturligtvis så vill ni alla läsa den och rösta på den, eller hur?!
Kan föresten tillägga att jag inte accepterar att ni gör något annat än att rösta, så det så!

Ont, det gör ont, det gör ont

Idag är det äntligen dags för boxning och nu kan inget, inte ens jobbet stoppa mig. Jag SKA gå! Men först måste jag klippa mina naglar och det gör ont! Nästan lika ont som det gör när barnen är ledsna, nästan lika ont som det gör att maken är hundra mil hemifrån, nästan lika ont som det gör när man frontalkrockar... ja, ni fattar!

Glamouren ska man hålla hårt på men ännu hårdare ska man hålla på Mie´s Toppform 2009


En bra dag trots allt

Jag har ju glömt att berätta om det goda och fina som hände idag. Jag kom hem från jobbet i vanlig ordning och märkte att det doftade gott hemma. Dottern och hennes kamrat hade bakat chokladmuffins, dukat fint i köket och tänt ljus. Så det första jag gjorde när jag kom hem var att fika med barnen... Tack älskade ungar för fikat, det var riktigt gott.
Kvällen slutade med att sonen kom hem, rätt mörbultad, efter ett skedrace. Vad det är, är en historia för sig men den tar jag inte nu för nu är det god natt. 
God natt!

Min kloka, duktiga flicka

Min kloka, duktiga flicka försöker ta ansvar för både sitt liv och sin skolgång men den där pappan hon har sätter käppar i hjulet för henne.
Han har ju flyttat med "nya" familjen en bit utanför stan och min lilla dotter måste alltså åka buss till och från skolan tidiga mornar och sena kvällar, i synnerhet de dagar hon har aktiviteter på kvällarna. Därför har hon pratat med den där pappan och sagt att hon vill ändra dagarna hon är där. I stället för fredag till fredag vill hon vara där onsdag till måndag eftersom aktiviteterna är här hemma måndag och tisdag. Men se det går inte den där pappan med på eftersom det dels blir så hattigt och dels har han inte råd!!!!! Vill hon ändra umgänget så får det bli varannan helg i stället!
Inte ens när hon berättar att hon känner att skolan blir lidande eftersom hon är trött jämt och ständigt och läxläsningen blir lidande på grund av långa dagar och restider kan han förstå.
Åter igen är det han som ska styra och ställa utan minsta hänsyn till barnens vilja och behov.... jag undrar HAR MAN INTE FÖRBRUKAT SIN RÄTT ATT VARA FAR DÅ??
Åter igen blir jag så jäkla trött, så innerligt trött!


Grädde på moset är inte gott alls

Varför ska saker och ting som påverkar mig en hel del komma på en och samma gång? Finns det någon som kan svara på det??
Dels är det fullmåne och då kan jag inte sova ordentligt om natten. När jag väl somnar så drömmer jag en massa tok som gör att jag vaknar med ett ryck. Så dagen idag började tröttare än trött.
Väl någotsånär vaken upptäckte jag att jag kommit i min förhatliga kvinnovecka och det blir jag inte pigg av direkt. Jag känner bara att det räcker nu!! Allt blir bara pest och pina och saker och ting ter sig mycket större och svårare än de i själva verket är.
Ja, jag vet att det är ett lyxproblem jag har, men låt mig få ha det då! Vore det inte för glamouren skulle jag fan konvertera till man, NU!




Måste

Världen och livet är fullt av en massa måsten. De flesta kan man välja bort och bara strunta i, men inte det här. Ni måste in och titta i min dotters blogg också. Så det så!



Mie, det duktiga lilla livet

Nu har jag samlat vuxenpoäng må jag säga. Så här många poäng har jag inte tidigare fått ihop på en och samma dag, tro mig!
Det började med att shoppandet sket sig så i stället gick jag ut på en stavpromenad i 45 minuter. Bara det är så många poäng att det inte är klokt.
Väl hemma kände jag mig både pigg OCH huslig på en och samma gång så jag satte igång att göra mat för veckan. Både till lådor och middag... hujedamig!
Det blev en kycklinggryta, en kasslergratäng och sist men inte minst smakfull, en fiskgratäng. Ger inte det många, många poäng vet jag inte vad som räknas till vuxenpoängen?!



Övergiven...

Idag tänkte jag ta en tur med sonen ner till stan för att shoppa. Men som många andra söner/män/annat löst folk är han inte intresserad av det, åtminstone inte idag.
Så jag får roa mig själv och idag gör jag det genom att ta en redig promenad till affären för att shoppa loss där. Sen blir det till att göra mat och lägga i lådor under resten av dagen. Ja Sanna, jag var ordningsman i skolan!


God morgon världen

Vad har du att bjuda på idag då?

Ha ha

Jag måste bara få säga.... Vad var det jag sa??



Ikväll börjar härligheten...

Visst hade det varit mycket trevligare om min make inte fått kräksjukan och stannat kvar i Övertorneå.. MEN i kväll börjar SCHLAGERN och det gillar jag!
I kväll tävlar Nina Söderquist, Jonathan Fagerlund, Shirley Clamp, Scotts, Emilia, Alcazar, Caroline af Ugglas och Marie Serenholt. Utan att ha hört eller sett något så håller jag ett par tummar för Alcazar... Det är ju schlagerdisco när den är som bäst, det lovar jag!


Schlagerglamour, here I come!!

Gnisslande fötter och jag är trötter

Finns det inga lagar, förordningar eller ens regler om hur man får bete sig och vara när man bor på andra våningen eller högre?

Vi har grannar som låter något så för jäkligt, dygnet runt. Jag vet inte hur många mornar, både vardagar och helger, jag har vaknat av att grannarna klivit upp och vankat omkring hemma hos sig.

Dels är de av det tyngre slaget och stampar fram, dels lider de av fotsvett eller kladdigt golv då det gnisslar om fötterna varje steg de tar. Jag lovar, det är MYCKET irriterande att höra dem. Som om inte det vore nog så är de människor som sover max fyra timmar per dygn. Det gnisslas sena kvällar och tidiga mornar och jag börjar bli såååååå trött på det nu.

Lika lite som de har strumpor eller tofflor på fötterna, lika lite har de tassar på deras möbler. Så ni kan tänka er hur det låter en morgon som denna. Duns, de kliver upp, skweek, skweek, skweek, nu går de till köket. Draaaaaar, ljudligt, ut stolen och sätter sig tungt på den. Det är så illa att våra tavlor hänger sig snett på ett par dagar.

Hur ska jag göra för att få stopp på dem? Det är ju inte helt lätt att gå upp, plinga på dörren och be dem tvätta och pudra fötterna varje dag! Ska jag sticka sockor åt dem att ha på sig? Köpa möbeltassar och smyga ner i deras brevlåda eller? VAD GÖR MAN?


Håller hårt i glamouren

Precis som en kommenterade här är det inte så smart med långa naglar när man boxas. Men nu är det en vecka till nästa gång så jag får ha dem kvar ett tag till. Det gör ONT att klippa naglar... men det gör ännu mer ont om de går av så jag har väl inget annat val. Vad Sanna hade valt om hon fick välja mellan långa naglar och boxning vet vi nog alla vid det här laget! :)


Lite glamour

Att sprida skönhet och glamour är jag bra på. Därför har jag gjort mig fin om naglarna nu så jag har något att visa upp i morgon när jag ska arbeta och träffa både politiker och tjänstemän...


Det bidde inget...

Det blev inget boxande för mig idag för jag var tvungen att jobba i stället. Det är ju trist men det kommer ju andra tillfällen...
För er som undrar vad jag gjorde kan jag berätta att jag ansökte om ersättning för boendeplatser för ensamkommande barn med uppehållstillst. enl. 22 § förordn. (1990:927) om statlig ers. för flyktingmottagande, och för asylsökande ensamkommande barn enl. 7b § förordn. (2002:1118) om statlig ers. för asylsökande!!

Nu förstår ni precis va?

Goder morgon

Med hjälp av en hel del kaffe ska jag nog se till att hålla mig vaken.. hela dagen. Ja, jag är tröööööött idag!


Både listig och stark...

Nu ni ska ni få höra. I morgon, klockan kvart över fem, börjar mitt första boxercisepass! Det är lika bra att skriva det i förskottsväg för risken finns att jag inte orkar föra fingrarna över tangentbordet i morgon.



Svenskar på semester...

Vad är ett dubblerum för något?
Jag har skrattat så jag håller på att kissa på mig.. snart ska jag titta på filmsnutten igen och jag kommer att skratta minst lika mycket. Ni måste titta ni också!


Marknad och shopping

Snart kommer dottern och hämtar mig. Sen drar vi iväg på skoshopping och smått och gott-shopping på marknaden här i Uppsala. Kuligt!

Jag har skrattat och skrattat

Min älskade dotter har givit mig så många skratt i helgen. Hon har, tillsammans med sina kompisar, gjort filmer och lagt ut på YouTube. Naturligtvis måste jag dela med mig av dem här.


                                          Tack för alla goa skratt min älskade skrutta.

Söndag är vilodag

har jag hört sägas. Men idag tänker jag ge mig ut till affären igen för att handla och enligt mina nya, fettsänkande, vanor tar jag en lång omväg till affären. Hem igen går jag raka vägen för någon måtta på toppformen får det ju vara. :)
Jag har ju varken bil eller körkort så jag får dela upp min storhandling på ett par vändor. Igår var det kött och fåge, tvätt- och städartiklar, mjölk och yoghurt som följde med hem. Idag blir det fisk, frukt och grönt, pasta och cerealier som åker i påsen. Sen är det bara att njuta av fyllda skåp och lådor.
Jag ska på möte med valberedningen i bostadsrättsföreningen idag också och efter det ska jag tvätta. Så ni ser, någon vidare vilodag blir det inte. Min förhoppning är att hinna med ett stavpass också.. men jag lovar inget.
Jag har, under hela helgen, försökt att komma på hur jag ska ändra min kost till det bättre och vet ni, jag har inte kommit på det än! Jag har till och med gjort en djupanalys och tittat på vitaminer, mineraler, balansen mellan omega 3 och 6, olika fetter o.s.v. ALLT ser jättebra ut... konstigt!
Så nu tror jag att jag lämnar över justeringen till min, halvt hysteriska, läkare i stället. Nu kommer han få något att bita i, tro mig! ;)



RSS 2.0