Mie´s Toppform 2009 gör mig trött

Åh, så trött jag är på att bli avbruten när jag kommit in i ett flyt när det gäller träning och välmående. Att komma ur spår, att bli störd och att känna att jag inte har kontroll över min egen kropp gör mig galen.

Naturligtvis är det inte så att det ALLTID händer en massa som sätter käppar i hjulet men alltför ofta händer det. DET är jag trött på nu... mycket trött på.

Från allra första början i mitt livs resa gick det fint, riktigt fint. Jag åt mig ner i vikt och i och med det gick det lättare och blev roligare att röra på kroppen min. Jag mådde bra och märkte skillnad, stor skillnad. Efter ett tag, jag hastar inte, hade jag gått ner dryga 20 kilo och en massa centimetrar försvann från kroppen.

Vad händer? Jo, sköldkörteln slutar producera sitt hormon i den takt den ska och jag går upp ca 10 kilo under ett år. Jag fattade absolut inte ett dugg, jag åt som tidigare och rörde mig som jag hade planerat men trots det gick jag upp. Efter att, äntligen, fått tag på en läkare som verkade vara utbildad fick jag medicin och jag började må bättre. Till sist började även kroppen reagera på mina försök och sju av de tio bonuskilona försvann.

Jag började på boxercise och kände att jag hade hittat en träningsform som passade mig som handen i boxhandsken.

Fick jag fortsätta vara pigg, frisk och sportig tror ni? Nä fan, inte den här gången heller... min gallblåsa, med innehållande sten, blir inflammerad och jag åker in akut till sjukhus. Det blir en veckas inneliggande och en titthålsoperation och ytterligare en veckas sjukskrivning.

Så nu sitter jag här med tre hål i magen och känner hur jag blir både slöare och tröttare vilket jag inte blir särskilt lycklig över, tro mig.

Som grädde på moset får jag förhöjd temp efter varje gång jag ätit men som den kloka kvinna jag är har jag ringt kirurgen i Enköping och de ska ringa upp mig snart. Jag hoppas innerligt att det inte är någon fara för jag orkar inte dra ut på eländet. Jag vill bli frisk NU!

Mie´s toppform pågår ju om än inte för fullt. Men jag tar tillfället i akt och planerar min kost och ser till att sköta den, jag ser till att sova bra och att få frisk luft. Det är ungefär så mycket jag kan göra nu. Men en dag så smäller det till och Mie´s Toppform 2009 kör för fullt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0