Min kloka, duktiga flicka

Min kloka, duktiga flicka försöker ta ansvar för både sitt liv och sin skolgång men den där pappan hon har sätter käppar i hjulet för henne.
Han har ju flyttat med "nya" familjen en bit utanför stan och min lilla dotter måste alltså åka buss till och från skolan tidiga mornar och sena kvällar, i synnerhet de dagar hon har aktiviteter på kvällarna. Därför har hon pratat med den där pappan och sagt att hon vill ändra dagarna hon är där. I stället för fredag till fredag vill hon vara där onsdag till måndag eftersom aktiviteterna är här hemma måndag och tisdag. Men se det går inte den där pappan med på eftersom det dels blir så hattigt och dels har han inte råd!!!!! Vill hon ändra umgänget så får det bli varannan helg i stället!
Inte ens när hon berättar att hon känner att skolan blir lidande eftersom hon är trött jämt och ständigt och läxläsningen blir lidande på grund av långa dagar och restider kan han förstå.
Åter igen är det han som ska styra och ställa utan minsta hänsyn till barnens vilja och behov.... jag undrar HAR MAN INTE FÖRBRUKAT SIN RÄTT ATT VARA FAR DÅ??
Åter igen blir jag så jäkla trött, så innerligt trött!


Kommentarer
Postat av: Marjatta

Blir så arg och upprörd när jag läser detta, det är ju lustigt att dom inte kan se till barnens bästa. Har själv haft en del strul med barna men kanske lite annorlunda och har många gånger undrat hur en del pappor kan vara så egoistiska...suck... Lycka till / Marjatta

2009-02-10 @ 19:34:28
URL: http://angelminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0