Mie´s toppform 2009

Min läkare ringde igår kväll och förstörde mitt fredagshumör.
Det visade sig att mina värden inte var så bra. Jo föresten, sköldkörtelhormonet är precis som det ska och det var just det provet jag skulle ta innan läkaren ville gräva djupare.
Jag har för högt kolesterol, för dåligt blodvärde och för högt socker. Så nästa vecka ska jag dit igen och testa mig på nytt. Jag kan i alla fall trösta mig med att inget av värdena var kraftigt höjda eller sänkta utan "enbart" vid gränsen för dåligt så att säga. Han tyckte att jag skulle se över mina matvanor.... Sen dess jag har funderat och funderat som den bästa Baltzar på hur jag kan förändra mina matvanor till det bättre och jag har inte kommit på något än!
Högt kolesterol får man från produkter jag inte ens äter och hur sockret kan vara högt (0,1 enheter) kan jag inte begripa för jag äter inte socker över huvud taget och de kolhydrater jag äter är av det lååååångsamma slaget. Jag fattar nada!

Jag är rätt förvånad men tar det som en utmaning.. för Toppform 2009 pågår för fullt i oförminskad styrka, så det så!

Kommentarer
Postat av: Lina

Har läst din blogg ett tag nu och ville bara säga att jag tycker att den är jättebra =) Kram

2009-01-31 @ 15:31:16
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: sanna

värst va snälla kommentarer du får då.......undrar vad jag gör för fel...agghhhaa

2009-02-01 @ 01:34:59
URL: http://sannado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0