Going back to my roots

eller är det de myckna regnandet som påverkar mig på något vis, eller var jag månne en bagare i mitt tidigare liv? Jag vet inte men det spelar egentligen ingen roll, jag trivs och det är huvudsaken.
Idag har jag varit så sugen på att baka och fixa, eller som jag sa till maken igår "jag har sånt baksug"
Så idag har jag hunnit med att baka kex och som vanligt använde jag mig av ett recept som om det vore skönlitteratur, tittade lite och gjorde raskt om det till mitt eget och oj, så gott det blev.


Var så goda, dinkelkex gjort på crème fraîche.




Eftersom jag ändå var igång passade jag på att göra en surdegskultur som jag kommer att baka med till helgen.. eller så.

Kommentarer
Postat av: vivvi

Jag blev också sugen att baka igår och gjorde amerikanare.Det är nog vädret för jag bakar inte särsklit ofta heller.

2009-07-11 @ 17:26:24
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0