Mie i blåbärsskogen

Idag blir det ingen morgonsimning men väl en skogstur. Jag tänkte plocka blåbär idag och då lär det bli en hel del knäböj och de är inte att förakta!
Skogen är full av dessa blåa bär som det sprutar nyttigheter om. Tänk en näve blåbär i morgonfilen, eller tillsammans med mjölk så det blir en sån där härlig lila ton på mjölken. Gott va!?
Jag planerar och hoppas på många bär i hinken min så jag kan göra sylt också. Gott till höstens pannkakor.
Har jag tur så hittar jag en del svamp också för de växer som svampar ur jorden nu! ☺







Kommentarer
Postat av: Tippie

Mums va gott det lät!:)

2009-07-21 @ 10:57:44
URL: http://tippie.blogg.se/
Postat av: Maria

Blåbär är verkligen bland det bästa jag vet! Och tydligen ska det vara ett ovanligt bra "blåbärsår" i år. Härligt!

Och så mycket man kan ha dessa fantastiska bär till!



Hoppas att du hittar massor av bär i skogen!

Kram på dig!

2009-07-21 @ 11:48:55
URL: http://princessjinx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0