Mie´s Toppform 2009

Idag plockade jag en del blåbär och några smultron i skogen. En del smultron var stora som jordgubbar och smakade underbart gott. Jo, en hel del försvann i munnen redan ute i skogen. ☺
Jag hittade en liter kantareller också som jag gjorde en god stuvning på, lade på rostat bröd och gav till barnen.
Jo, det är sant att jag gjorde det. Själv tog jag mig en nektarin i stället. Jag är hur stolt som helst över det. Jag tycker ju så mycket om svamp, i synnerhet egenplockade kantareller. Mums!

I morgon blir det dock ingen skogstur för det är djävulskt mycket mygg i skogen nu och mitt myggmedel är slut.
Därför blir det simhallen i morgon bitti. Det var ju så skönt senast och varför inte gå på det igen när jag har det sköna i färskt minne?
Pepp på mig och mitt toppår 2009!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Bara att bjuda mej på smultronpaj nu!

2009-07-22 @ 09:36:48
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Maria

Jag håller med dig fullständigt! När man är TVÅ som ramlar i brännässlor borde det få enorma rubriker =)



Se till nu att inskaffa mer myggmedel BUMS så att du kan fylla på blåbärsförrådet. Tänk att ha frysen full hela vintern sen... Mmmm....



Hoppas att du får en fin dag, söta Mie!

2009-07-22 @ 09:45:06
URL: http://princessjinx.blogg.se/
Postat av: therese

ja, jag är faktiskt lite stolt över mig själv. vet inte hur många gånger jag har sagt att jag ska göra det men ändå legat kvar i sängen. men nu jävlar kunde jag inte svika alla! :D

2009-07-23 @ 11:57:04
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0