Arg, förbannad och vansinnig

Varför väljer man att arbeta som frisör om man inte har det minsta intresse i att skapa, om man inte har det minsta intresse i människors vilja eller ens lyssnar på dem?
Jag klippte mig som sagt igår och jag kan säga att jag gett Ulf, Mr upp till 13, Elfving ett ansikte!
Jag är arg och förbannad på den där så kallade frisören men mest förbannad på mig som betalade för eländet.
Jag började med att berätta att jag vill ha en kort, vild, flikig och absolut inte välkammad frisyr. Gärna lite spretig längd i nacken, kort och vilt upptill.
När hon väl började klippa så pratade hon om att göra en lång nacke, rundklippt. Nej, sa jag. Jag vill ha en flikig nacke.. men det kunde hon väl inte göra för den är varken flikig eller kort.
När det var dags att klippa håret på skallen tog hon fram en tofs och markerade 15 cm och frågade "blir det här bra"?
Då började jag bli orolig på allvar och undrade om hon ansåg att det var kort och sa att jag vill ha mycket kortare än så och dessutom urklippt en massa så det blir vilt.
Nä, inte ens det fixade hon... och jag antar att jag råkade ut för en jäkla pryo-elev eller varför inte, dolda kameran?!
Så nu sitter jag här med min Ulf Elfving-frisyr och är vansinnig. Men jag lovar mig och alla, att det här var sista gången jag är otrogen mot min frisör på Creative Zone och jag kan absolut inte rekommendera någon att gå till Frisörerna vid Stora Torget. Jag ska till och med sluta ta bussen där på torget, så jäkla illa är det, se själva!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0