...

Nu har jag bestämt att ägna mig åt roligheter ett tag och jag börjar redan i kväll med middag hos en f.d. kollega. Gott.

Jag tänker inte låta mig nedslås av andra som är nere. Jag har varit alltför bra på att stötta upp och tagit över ansvaret för deras mående med det resultatet att jag själv blivit trött. Men min trötthet har jag då fått vara ensam i utan förståelse eller empati. Så känner jag.
Därför har jag, som sagt, bestämt att låta andra ha eget ansvar över sig själva utan att för den skull vara dum eller försämra för dessa människor.
Vill de ha min hjälp, mitt stöd och min peppning så ska de naturligtvis få det. Men jag kliver inte längre in och fixar och donar av mig själv. Jag har nog med mig och mitt!
Så igår hade jag myskväll med barnen bara för att vi ville det och för att vi mår bra av det. Jag tänker på roliga saker som gör gott och lämnar de andra tankarna i en hög någon annan stans. Jag umgås med vänner som berikar i stället för tär. Kort sagt, jag har blivit vuxen och tar ansvar för mig och mitt mående både hemma, på jobbet och under min fritid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0