Om jag inte redan är tokig så blir jag det nog snart

Idag när jag kom till jobbet gjorde jag precis som vanligt. Jag tog mig in med passerkortet, låste upp dörren till mitt rum och hängde av mig ytterkläderna. Därefter tog jag min kaffekopp, pudrade näsan och gick och hämtade kaffe. Drack mitt kaffe och var åter på rummet efter cirka tjugo minuter.
Som sagt, en alldeles vanlig vardagsmorgon på kontoret. Det som INTE är helt vanligt är att under dessa ynka tjugo minuter försvinner passerkort och nyckel!!

Nu har jag letat i mitt rum fyra gånger, bakom element, på bord, under bord, i blomkrukan, mellan pärmar, i papperskorgarna och i stoldynorna.  Jag har vänt ut och in på min jacka två gånger och hällt ut allt ur väskan tre gånger.
Jag har letat på toaletterna, i fikarummet, vid kaffemaskinerna och tjatat på receptionspersonalen. Men ingen har sett dem, allra minst jag!

Som sagt, är jag inte redan tokig så blir jag det snart!




Kommentarer
Postat av: Maritha

Vilken otur du har. Jag hoppas verkligen att du hittar både nycklar och passarkortet. Men det är väl mysko att det bara försvinner sådär huxflux.Försök ha en trevlig helg iallafall

2009-11-20 @ 16:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0