Frost

Vaknade i morse, sände en tanke till mina kollegor och somnade om!
Vaknade igen men då var det dags att börja dagen. Tittade ut och på mig tittade en härlig morgon, frost i gräset och sol som var på väg upp på himlen den blå. Vackert!
Nu har jag varit uppe ett tag, donat med maten tills  i morgon. Städat och tvättat har jag också hunnit med och naturligtvis, kaffet! Vad vore livet utan kaffe?
Eftersom det har varit frost i natt så ser gullvivan lite trött ut. Jag tänkte låta den stå ute till mitt på dagen så den får vakna ordentligt och sen tar jag in den och hoppas att den klarar sig tills i morgon bitti.
För som sagt, den ska maken ha på frukostbrickan i morgon. Om blomman sen överlever vår skönsång återstår att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0