Lunchteater

Idag ska jag och några kollegor gå till Reginateatern. Vi har blivit inbjudna av SKTF på lunchteater och det ser jag fram mot.
Teaterföreställningen heter ”Mittilivet” och sägs vara en träffsäker, roande och tänkvärd uppspelning. Jag är säker på att igenkänningsfaktorn är hög!
Jag menar, vem blir inte stressad av att vara mitt i livet med allt som hör därtill?
Man ska vara uppdaterad på allt och förväntas förstå och kunna välja elbolag, pensionsfonder och teleabonnemang. Vara närvarande på jobbet och hemma, finnas för barn, föräldrar, make, vänner och bekanta. Mitt i det ska man ta hand om sig själv och vara ”kåt, glad och tacksam!”

Ja kära någon.. det är ett sjå men jag älskar det!

Men idag är det som sagt lunchteater och jag ska njuta av både den och soppan som serveras till. Jobba några timmar efter teatern men sen stämplar jag ut och ser till att ha det bra och nöjsamt. Det är livet det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0