Nu är det nära

På lördag är det en stor dag i det karlströmska hemmet. Maken fyller år, rätt många år till och med.

Naturligtvis ska det firas på alla tänkbara sätt. Han kommer dock inte att få rätt antal ljus i tårtan eftersom vi inte har fullgott brandskydd hemma. Det blir ett par marschaller i stället.

Förberedelserna håller på för fullt och jag älskar det. Jag tycker om att planera, fixa och dona. Det är nästan roligare att förbereda än att fira! Det är likadant med julen, jag älskar förberedelserna och snart får jag börja! ☺

Men åter till makens dag. Jag har nu fixat något till fikat, fixat bubbel, och maten är halvvägs fixad. Presenten från oss här hemma är naturligtvis också redan fixad.

Som av en händelse står en liten gullviva ute på altanen och blommar så fint just nu. Det är inte klokt egentligen men så är det. Jag hoppas att den står sig tills på lördag för då kan vi ha levande, vilda blommor på fikabrickan när vi stolpar in och sjunger vackert. Hur ofta kan man ha det när man fyller i oktober?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0