Gammal men inte grå.. förhoppningsvis

Ja, idag har det slagit mig.. jag börjar bli gammal.  Jaha, inte förens nu tänker ni kanske och det är helt rätt. Tills nu har jag inte ansett mig som särskilt gammal alls utan rätt ung och läcker!

Det kom som ett brev på posten i morse, bokstavligen. På hallgolvet låg ett kuvert från landstinget innehållande en kallelse till mammografi!! För er ungdomar kan jag berätta att det är en kallelse som alla tanter över fyrtio får hem i brevlådan. De vill se om jag har några knölar i brösten. Det är väl bra i sig, men som sagt, det är bara tanter som får en sådan kallelse.

Mitt andra uppvaknade kom när jag kom på mig själv med att tokdansa till Robert Palmer! Är inte det också något som gamla tanter gör?
Gamla tanter som gärna klär sig i jeans och collegetröja, pumps på fötterna samt har sönderpermanentat hår. Gamla tanter som gärna åker omkring i en gammal handrollad Dart!!
Ja ni, det blev en hård dag för karlströmskan, det ska jag erkänna. Men eftersom jag gärna delar med mig så var så goda, här kommer Robert Palmer! Under tiden ni lyssnar ska jag permanenta håret och halsa en folköl!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

- have fun :)

2009-09-08 @ 14:33:54
URL: http://finest.se/hodamerei
Postat av: Anonym

För mig blir är aldrig gammal utan alltid lika ung och vacker..

2009-09-09 @ 09:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0