Då är det alltså dags...

Nu sitter jag här, dagen är kommen. Den där dagen som var så långt fram i tiden för fem veckor sedan. Sista Dagen Före Jobb!
Det har varit en skön semester, en hemmasemester. Vi har njutit både semester och varandra men jag skulle gärna vilja göra det några veckor till.
Men nu är den slut,  semestern. Det är dags för mig att göra mig redo för en arbetsvecka.
Det betyder att göra mig själv arbetsfin, fixa matlådor och sova tidigt i kväll. Jag vet inte vad som är svårast.
Jag kan erkänna att någonstans djupt in i mig finns det en liten känsla som säger att det ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen och dess rutiner.
Få lite ordning på kvällar och mornar, få rutiner på träningen igen, träffa kollegorna och höra hur de har haft det och börja håva in pengar till kommunen igen.
Än så länge är det dock en ledig dag och den ska jag njuta av, mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0