I kväll börjar härligheten

Då var det äntligen dags för schlager igen. Ja, jag vet att det numera heter Melodifestival men det struntar jag högaktningsfullt i. Festivaler har man under sommaren, utomhus. Schlager är svandun, glitter och glamour så därför får det bli schlager.

Det bästa med schlager, förutom glamouren, är att jag får sitta och ge ris och ros hur som helst, precis som jag vill.
Jag får dissa falska stämmor, låtar som jag tycker är skit och kläder som jag inte gillar. Men jag får också hylla de stämmor som ger mig rysningar, låtar som berör mig på ett eller annat sätt och kläder jag själv vill ha. Underbart!


Ola är med och sjunger om Nathalie, igen, känns som om jag redan är mätt på henne.

Jenny Silvers låt skulle vinna på att få lite mer tempo i sig, den kommer inte igång riktigt.

Linda Pritchards bidrag låter som de flesta låter på P3 idag.

Pain Of Salvation är just pain

Anders Ekborg fungerar inte riktigt i schlagersammanhang även om karln både är snygg och har pipa som en gud. Gör en till musikal i stället.

Jessica Andersson trodde jag skulle leverera.. men nej, för svulstig låt för mig!

Frispråkarn, ställ dig på torget i någon förort och rappa i stället!

Salem Al Fakir, kommer att gå vidare tack vare sitt söta leende!


Kommentarer
Postat av: Mr Big

hade någon anna sjungt jessikas låt så....

om dessa var dom bästa , hur var inte då det som dom ratade?

och , rapparen..kvoterades han in? politiskt korrekt?

2010-02-08 @ 07:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0