Jag har blivit snål

Under mitt helvetes väntansår så gnetade jag och snålade för det mesta. Jag lyckades få ihop en hel del som jag hade tänkt slösa på den hemvändande i form av examenspresenter och resa. Dessutom skulle det räcka till att leva lite extra gott den första tiden.

Nu blev det ju inte så men kulorna finns kvar men jag har blivit snål. Visst har jag spenderat en del på familj och hem, det har jag, men inte mer än så.

För som sagt, nu har jag blivit snål och sitter som en hel karl, på kulorna!

Frågar jag sonen så vill han köpa datorer och nya TV-spel och frågar jag dottern vill hon köpa laptop´s och nya möbler. Själv vill jag fixa till hemma och kanske åka iväg en sväng igen.

Det är egentligen ett sjukt beteende jag har på något vis. Jag har inga problem att skämma bort andra men när jag väl har chansen att skämma bort mig själv blir jag snål.

Trots det vet jag att både jag och mina barn är värd det bästa. Fråga är bara, vad är det bästa för oss just nu?

Tills jag har kurat ut detta sitter jag och letar konton som har bästa räntan just nu. För jag är inte bara snål, jag är girig också!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Strålande tider, härliga tider och snåla tider.



Fint serru!!

2010-01-11 @ 10:30:39
URL: http://sannado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0