Inlagd...

Häromdagen lyckades jag igen, jag lagade till något gott. Den här gången blev det ett finfint tillbehör till, framför allt, grillat kött. Jag gjorde inlagd rödlök.

Tidigare har jag gjort en den rödlöksmarmelad som också är gottit att ha till grillat, nu valde jag dock att göra något annat.

Naturligtvis bjuder jag på receptet trots att det är mer än superenkelt.

Gör en 1-2-3-lag, 1 dl ättika, 2 dl strösocker och 3 dl vatten. Tillsätt 2 lagerblad och koka upp allt.
Strimla under tiden 4 rödlökar. Slå lagen över lökarna (inte dina egna dock) in i kylskåp och låt svalna där, minst åtta timmar. Ät och njut!

Enklare än så kan det väl knappast bli?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0