Trendigt att vara arg

Sedan ett tag tillbaka kan man se olika program på TV där huvudpersonen är arg. Jag undrar bara varför, vilket mervärde ger det?

Vi har den arga snickaren, som jag själv tycker är mer ivrig än arg. Visst har han slängt ur sig elaka kommentarer men riktigt arg vet jag inte om jag tycker han är.
Jag är dessutom övertygad om att han hade kommit dit han vill genom att vara saklig och snäll också.

Sen har vi den där galna och arga kocken. Då tänker jag på den svenska versionen, Kniven mot strupen. Jag ska villigt erkänna att jag aldrig sett ett helt program och det beror på att karl inte är ett dugg trovärdig som arg.
Det är ett program som är plockat från Gordon Ramsay och översatt, rätt av. Det som gör det så otroligt larvigt är att karl inte ens är arg på riktigt utan härmar bara. Hans svordomar, gester och uppträdanden är ett karbonpapper ifrån Gordon. Jäkla larv!

Nä, släpp fram Stefan Einhorn i stället. Satsa på snällhet och ha det lite glatt i stället.
Det kommer man mycket längre på, jag lovar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0