På längden och tvären

Jag älskar korv, korvar av alla det slag. Helst av allt äter jag korv med hög kötthalt och utan en massa konstigheter i.
Kärleken till korv går ett par generationer tillbaka i tiden. När jag var liten och var med mina föräldrar hos mormor och morfar åts det korv, gärna från Gustafs. Just nu ligger det en hel ring Gustafs i mitt kylskåp och snålvattnet rinner till när jag tänker på det. Det enda som fattas nu är morfar!
Jag vet att kärleken till korv inte är förenligt med kostrådgiveri, egen nedgång eller ett högt hälsotänk. Men vet ni, det struntar jag i! Jag äter inte mycket godis eller snacks, jag dricker inte läsk eller juice/saft och jag är ingen stor fan av kaffebröd. Men ge mig en god korv så…
Medan jag har skrivit det här inlägget har jag hunnit äta några skivor älgkorv som inköptes idag på marknaden. Gott var det, jag lovar!


Kommentarer
Postat av: Malin

Inte ätit korv på flera år då jag håller mig borta från "sådan" mat. Jag måste också erkänna att jag inte saknar det ;)

2010-10-12 @ 22:07:41
URL: http://malinbs.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0