Sanslöst snålt, dumsnålt

Dottern vill gå på dans och ber sin pappa sponsra henne med en femhundring till avgiften som är på en tusing. Men pappan, som inte alls ser det som att han ger sin dotter pengar, säger att han inte tänker betala eftersom han redan betalar underhåll till mig!

Herre gudars, tänk att det ska vara så svårt att sponsra sina barn utan att blanda in mig? Tänk om jag skulle blanda in den där pappan så fort jag gav barnen pengar, jag skulle ju inte få göra annat än att blanda in honom men är det sådant som krävs så…

Just nu är jag så trött på att vara en bankomat där jag betalar allt och lite till. Jag är så trött på att få skit för att jag någon gång säger nej till att ge bort mina pengar eller ber den där pappan om hjälp. Jag är less på att höra talas om underhållspeng som tros kunna täcka allt! Herre gudars, ville jag ha pengar över skulle jag också låta mina barn bo någon annan stans och betala underhåll för dem, tänk så billigt det skulle bli för mig! Att tro att någon levande människa enbart kostar två gånger dryga tolvhundra är så löjligt naivt och skitdumt att jag inte finner ord.
Men som sagt, det är inte mig och min ekonomi det handlar om egentligen. Det handlar om att ge sin dotter en ynka femhundring till en danskurs!


Kommentarer
Postat av: Daniel

Ush så arg man blir... gör man inte allt för sina barn? Jag förstår inte sådana människor.

2010-09-27 @ 09:51:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Ush så arg man blir... gör man inte allt för sina barn? Jag förstår inte sådana människor.

2010-09-27 @ 09:53:16
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0