Because I'm worth it

Nu har jag varit på spinning igen. Ferat är inte tillbaka än men istället hjälpte Semiran oss framåt i passet. Hon är en riktigt seg kvinna med en stark kropp och överarmar jag skulle kunna dö för!

Passet idag bestod av både spurter samt tunga och långa uppförsbackar.  Jag kan lova er att det känns i mina ben,och mage nu. Det känns och det känns skönt!

Kvällen idag avslutas med lite stretchövningar, det behöver jag känner jag. Något jag också känner att jag behöver är massage och jag tycker maken kan ge mig det i belöning.

Because I'm worth it


God måndagmorgon

Vaknade idag av att maken kom in med en kopp kaffe i sovrummet. Det är ett härligt sätt att vakna på, tro mig!
Nu är jag dock än mer vaken och även nyfrullad och ska planera veckan som kommer. 
Idag blir det, som vanligt, spinning med Ferat. Jag hoppas åtminstone att han är tillbaka nu... han fattas! 
Tisdag är core-tisdag och coren blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång. Nu kan vi rörelserna och tar i än mer och jag lovar, det känns! 
Onsdag är, än så länge obokad så det kan hända att det blir styrketräning då.
På torsdag ska jag morgonspinna. Det ska bli riktigt spännande! Tidigare spinnade jag på just torsdagsmornarna men nu var det ett tag sen. Därför ska det bli kul att se om jag märker skillnad nu mot då. Tidigare orkade jag inte ett helt pass men jag hoppas att jag gör det nu.
I skrivande stund kommer jag faktiskt inte ens ihåg vad jag har bokat på fredag samt helgen, men det ger sig. Jag berättar senare.

Det var min vecka det, hur ser er ut?


Stavar mig fram...

Nu har jag varit ute på en tur med mina stavar. Ute på Nordic Walking som man också kan säga.

Ni märker kanske att jag undviker att säga att jag har varit ute och stavgått? Det är nämligen bland det töntigaste jag vet, att stavgå. Det ser larvigt ut och det låter larvigt.

Jag jobbade länge och väl med mitt motstånd mot stavgång för jag ville verkligen ge mig ut och gå med stavar. Det är en bra träningsform där hela kroppen är med och jobbar. I synnerhet för mig och min kontorskropp är det en suverän träning eftersom skuldror, axlar och armar jobbar på ett bra sätt.

Men som sagt, motståndet satt djupt för det var så larvigt. Jag började därför att gå i skogen med mina stavar. Gå där ingen såg mig och det gick bra.

Nu har jag tack och lov blivit lite visare så nu skiter jag i vad folk, och jag själv, tycker. Jag har dessutom fått upp ett jäkla flås så det är få som kommer om mig. Dessutom har jag en bra teknik så jag ser rätt fit ut när jag är ute och Nordic Walkar, så det så!


Vald ensamhet

 

Inatt har jag sovit lite halvkrassligt. Rättare sagt så har jag vaknat en massa gånger och därför inte fått någon längre sammanhängande sömn.

Vaknade även tidigt, fixade kaffe och tänkte njuta ensam morgon. Då vaknade maken och kom upp han också!
Jag kan inte gärna be honom gå och lägga sig igen, det vore lite väl taskigt. Men eftersom jag behöver min ensamtid så får det bli en promenad idag i stället.

Jag är en kvinna som har ett väldigt stort behov av att vara ensam men hur får man till det med make och två tonåringar?

För att det inte ska bli en massa tandagnisslan och missförstånd så är det lika bra att jag är mer än övertydlig. Nej, jag är inte trött på varken make eller barn, nej jag otrivs inte i deras sällskap. Att jag vill vara ensam, kanske mer än andra, har INGET med resten av familjen att göra. Det handlar om mig och enbart om mig!

Men innan jag tar en ensamprommis ska jag leta efter något bra handarbete att börja med!

God söndag alla

 


Vuxenpoäng

Lördag, vilodag. Mina lår säger åt mig att det är vilodag idag. Jag lyssnar, nickar och avbeställer passet idag. Lördag var egentligen Zumbadag men säger mina lår nej, så är det nej!

Så dagen idag får i stället innehålla vila, promenad, storhandling och bakning. Jisses så många vuxenpoäng jag kommer att få innan dagen är slut. För att toppa poängen kan jag lika gärna lösa dagens melodikryss, eller hur?!

Kram, pepp och tjing.


Hormonskvätt och kikärter

Nu är jag hemkommen från en av mina hobbies, träningen. Idag var det dock inte spinning jag ägnade mig åt, nej idag var det Zumba!
Det är så superkul med Zumba. Man dansar, studsar och hoppar. Svänger med höfter och skakar bröst och rumpa och allt är bara jättehärligt!
Jag är så glad efter mina pass och lyckohormonerna bara sprutar om mig. Jag är inte snål med dem utan jag ser till att skvätta på alla som vill och behöver.

Jag är inte bara glad och hormonskvättig efter mina pass, jag är pigg också. Därför ska jag se till att utöva en av mina andra hobbies, gotter.
Just nu ligger en massa kryddiga kikärter i ugnen och väntar på att bli rostade.  Gott till fredagsmyset men ja, jag kommer att smaka av dem redan i kväll!


En hobby flera hobbies

Idag har jag funderat mycket på hobbies sedan jag läste inlägget hos Cathrin.

Jag har varit avundsjuk på de som har engagerat sig med liv och lust i något. Varit avundsjuk på de som brunnit, propagerat och levt för något.

Men så skriver då Cathrin att jag är en sådan person och då slår det mig att ja, det är rätt! Det är ju precis det jag är!

Jag HAR ju en massa hobbies som jag brinner för, som jag lever för och som jag propagerar för. Jag gör egna recept i både bakning och matlagning, jag skriver kokbok och fnular på andra böcker. Jag tränar och trixar med kosten, tidigare så framgångsrikt att jag till och med utbildade mig till kostrådgivare. Jag syr, stickar och virkar när andan faller på.

Så nog fasen har jag hobbies alltid. Så pass mycket och många att jag egentligen inte har tid att jobba!


GRATTIS

Idag grattar vi maken som har namnsdag hela dagen!
Jag vet inte än hur det ska firas men att det ska firas vet jag!
Här missas inget som är värt att firas, så det så.
GRATTIS gubben, grattis!

Kyligt...

Idag är det åter en kylig morgon. Så pass kylig att jag stannar hemma några timmar nu under förmiddagen och åker in till jobbet till lunch. Ja, förutsatt att det blir lite mindre kallt alltså.

Idag ska jag få mina gladhormoner att spritta igen. Det är dags för ett pass Zumba! Ni som inte har provat det än rekommenderar jag att göra så. Det är härligt att röra sig svettig samtidigt som man inte kan göra annat än att le bara för att det är så härligt!

Zumba på er alla!


Järn och spinning

Det är en evig tur att jag har årsarbetstid. För idag har jag nog varit mer borta från, än på jobbet!
Först var jag en tur till min läkare för att kolla mina värden. Alla sköldkörtelvärden är bra så jag behöver inte höja dosen. (fast det var lite synd eftersom jag skyllt avsaknaden av nedgång på den) Mina blodvärden, varken Hb eller ferritinvärdet var inte så bra som de borde vara så jag ska äta järntabletter, två om dagen.
Bra puls (där det för övrigt märks att jag börjat träna nu för vilopulsen ligger på 50) och ett jättefint blodtryck gjorde mig glad.

För att fira mina värden som var bra gick jag direkt till spinningen och körde ett grispass, ett riktigt tungt pass mao!


Kallt ute, inga vantar

Vaknade idag och upptäckte att kylan kommit åter. Vad jag har hört så är det något som kommer att hända lite då och då ända in i maj!! Det låter alldeles för illa för att vara sant, eller hur?!
Nåväl, idag trotsade jag astman. Klädde mig både varmt och skyddande och gav mig ut. Visserligen fick jag mig ett par hostattacker när jag lämnade huset och senare när jag lämnade bussen men det gick bra.
Idag ska jag iväg till läkaren för att kolla upp min sköldkörtel och jag ger mig den på att det är dags att höja Levaxinet igen. Det känns åtminstone så i kroppen just nu.
Efter läkarbesöket är det dags att spinna igen. Älskart!


Mitt i spiralen

Nycorad och nyäten sitter jag här hemma och känner mig jätteduktig. Jag är nöjd med både träningsupplägg och min egen insats när jag tränar. Nöjd och stolt!
Jag och kollegan märker båda att träningen ger resultat både i det vanliga livet men även på passen. Idag kändes det jobbigare på coren, det tog mer och varmare än vanligt var det. Det är väl så att dels tar vi i mer nu när vi känner till rörelserna och dels tar vi i mer i rörelserna nu när vi blivit starkare. Allt det tillsammans gör att vi blir än starkare och då tar vi i än mer och då blir vi starkare och då tar vi i än mer... osv. 

Världens bästa spiral, den positiva träningsspiralen!


Nyspunnen

Efter tre hela vilodagar var det så dags för ett spinningpass. Idag hade Ferat tagit sportlov och vi hade en annan instruktör som ledde oss. Det gick naturligtvis bra det också men det var ett sjukt jobbigt pass. Så nu sitter jag här hemma och känner av varje liten muskel i benen, jag lovar!

Den här veckan kommer jag att köra en hel del konditionsträning för det händer verkligen inget alls med min vikt, trist nog.

Jag kör tre spinning- och två Zumbapass. Vilar från konditionen en dag och kör då ett kort core-pass. Avslutar veckan med en nyhet, ett pass Yoga!

Händer inget nu får jag nog lov att dubbla intaget av Levaxin för att få lite fart på förbränningen! ;)


Sportlov

Den här veckan är det sportlov i Uppsala. Naturligtvis märks det även hos mig, jag sportar på som tidigare...

Veckans planering och pass ser ut så här:

Veckodag

Tid

Aktivitet

Måndag

17:00-17:55

Spinning

Tisdag

17:00-17:30

Core30

Onsdag

12:00-12:45

Spinning45

Torsdag

17:30-18:25

Zumba

Fredag

16:30-17:25

Spinning

Lördag

10:00-10:55

Zumba

Söndag

16:00-17:15

Yoga75


Storstudie

Idagens UNT kan vi läsa om en spännande storstudie om våra kostvanor som blir klar om ett par år.
Fast som vanligt blir nog kommentarerna än mer spännande, kommentarerna från de där rabiata ni vet!


.


Ute i det vackra...

Idag har jag och maken varit ute på en långpromenad. Det var väl inte det absolut vackraste vädret idag men trots det blev det en fin stund.
Vi hade packat ryggan med godsaker och när vi kom fram till en fin plats hade vi picknick!
Myssöndag!

På andra sidan den frusna sjön ligger vårt badställe!

Skylt igen

Ska man skylta måste man göra det på riktigt, man får alltså inte narras!



Skylt

Här är det förbjudet att rida upp och ner!



Det blir inte alltid som man tänkt sig...

I helgen är det öppet hus på Actic och  min tanke var att jag skulle bo där.
Men vad händer? Jo, jag blir magsjuk!
Det var bara att vara hemma för tung styrketräning och dålig mage går INTE som röv i trosa så att säga! 
Tack och lov är jag dock inte lika sjuk som dottern... så det är än mer synd om henne och mina kärlekstankar går till det minsta lilla livet i familjen.

Öppet hus

I helgen, både lördag och söndag, är det öppet hus på Actic här i Uppsala. Jag hoppas verkligen att jag kan få med mig några vänner och bekanta dig.
Jag vill ju så gärna att de ska se mitt andra hem. Mitt hem där jag mår bra och trivs!


Balans

Balans är viktigt det tycker jag verkligen och ja, det har jag tjatat om tidigare. Det gäller inte bara balans i kosten, i kroppen eller mellan kropp och knopp. Det gäller allt i och runt mig också.
Det har blivit en hel del träna på senaste tiden men den har jag varvat med vila och funnit en balans. Jag läser en hel del så även knoppen får sitt emellanåt.
Men just idag ska jag och kollegan slå på stort och låta kulturen fylla oss. Idag ska vi sluta dagen med att gå på teater. Vi ska se ”Elvis - For LP fans only” på Reginateatern och det ska bli jättehärligt.


Äntligen

Idag var det rent kvalmigt ute, enbart -6 grader, och det betyder att jag kan lämna huset och åka till jobbet.
DET är skönt för det har varit rent för djävligt att vara hemma.


...

Det är väl själva jäkelen så kallt det ska vara då.
Jag sitter här hemma och håller på att gå av på mitten av leda.
Usch!

Idag är det alla hjärtans dag och jag vill passa på att skicka hjärtan och kärlek till mina nära och kära.

Maken får en massa hjärtan och en hel del kärlek. Barnen, som knappt är barn längre, får naturligtvis en massa hjärtan och kärlek. Svärson och svärdotter får också stå ut med att bli kärleksbombade idag.

Mina föräldrar och syskon hjärtar jag också en massa.

Naturligtvis har jag inte glömt er mina vänner, nära och kära. Hjärtan och kärlek räcker till er också!

Tack för att ni finns i mitt liv och gör det till vad det är. Tack och glad alla hjärtans dag!


Lördagsbilder...


Lördagspromenad i ett underbart vinterlandskap


Solen strålade från en alldeles klar himmel.


Jag satte mig en stund med nosen mot solen och mumsade choklad.
Njöt av vädret och livet i stort...


Nästa skapelse

Idag har jag också hunnit med att göra världens godaste muffinsar.
Det är meningen att jag ska ha dem till i morgon på alla hjärtans dag.
Fast vi kommer att tjuväta idag också, det vet jag!


Tung kladdkakesmet gräddas i muffinsformar.


Så här ser de ut när de är färdiga.


I med hallon eller något annat som passar bra till choklad.


Täck hela härligheten med vit chokladfluff!

NU ska det bli gott med söndagsfika!


Testing, testing...

Idag tänker jag ägna mig åt att hitta på och testa nya recept.
Jag börjar med ett bröd, perfekt till frullen för man lär hålla sig mätt ett bra tag!



Degen, eller rättare sagt smeten, är kärleksfullt ihoprörd!




Nu är smeten färdigjäst, bakad och avsmakad.
Det blev ett riktigt gott och saftigt matbröd. Jag är både mätt och nöjd!








Vilohelg

Vilofredagen har utökats till att bli en vilohelg i stället.
Det är en väldig skillnad att ha vilodag idag mot vad det var bara för någon månad sedan. DÅ fick jag lite dåligt samvete av att vara stilla och jag var rastlös och näst intill tjurig.
NU vet jag bättre, jag tar vilodag när jag känner att kroppen behöver det. (Om jag inte planerat in det från början det vill säga)
Jag njuter på ett helt annat sätt nu av min vilodag och är varken rastlös eller tjurig.
Jag vet inte när vändningen kom och jag vet inte heller orsaken till den. Jag vet bara att jag har ändrat mitt beteende till det bättre.
Jag har under hela min träningsperiod haft vetskapen om nyttan och nödvändigheten med vila men trots det har det alltså varit svårt tidigare.
Nu är det dags för en kopp kaffe, sen blir det promenad i strålande sol och en del kyla.
Underbart!

V.7

Nu är nästa vecka bokad…
Å lördagen också, men på söndagen vilar jag! Precis som det var menat.

Lördag, spinning
Söndag, vila
Måndag, spinning
Tisdag, core
Onsdag, spinning
Torsdag, Zumba
Fredag, vila
Lördag, spinning
Söndag vila

Det är SKÖNT med planering, ordning och reda!


TGIF

Efter en natt då jag sovit som en nybankad bäver vaknade jag
pigg och alert.

Sen steg jag upp ur sängen!

Då slog den till med full kraft...

TRÄNINGSVÄRKEN!!


Weehooo

Oj vad jag mår bra, oj vilken träningsvärk jag har redan nu och oj så jag är lycklig!
Nu har alltså jag och kollegan genomfört från vårt första Zumbapass. Jag kan ju inte tala för henne men jag kan berätta att hon såg glad ut under passet.
Det var riktigt roligt och samtidigt skitjobbigt! Trots att musiken inte är min kopp thé så var den helt rätt. Jag rycktes med, dansade som en djävul och svettades som en gris. Nu sitter jag här hemma och bara ler.
Gladhormoner och piggeliner spritter omkring mig, hela livet är underbart!

Dagen Z

Idag är det då äntligen dags för mitt livs första Zumbapass. Eller Z som gymmet kallar passet. Det finns väl en historia om äganderätter osv bakom det.
Det spelar mig mindre roll för i kväll ska det dansas och det ser både jag och kollegan fram mot.
Naturligtvis berättar jag senare hur det var. Förutsatt att jag överlever så klart!

p.s. Finns det INGEN som kan hjälpa mig med min fråga i förra inlägget? D.s.


Formtesta dig själv

Jag behöver hjälp med att begripa mig på det här formtestet. Jag begriper inte ett dugg men det kan bero på att klockan är tidig och kaffet inte färdigdrucket än.
Men hur som helst, jag hittade en formtest i Iform och där står att jag ska :

1, Mät upp en bana på 20 meter.
2, Spring fram och tillbaka på banan så snabbt du kan. Du ska röra marken med handen i varje ända av banan.
3, Spring 20 rundor à 15 sekunder med 15 sekunders paus emellan.
4, Din medhjälpare tar tid på dina löprundor och skriver ner hur långt du hinner varje gång.
5, Räkna till sist ut hur långt du har sprungit totalt sett, och sätt in det i beräknaren här nedan.”

Det står att jag ska springa 20 * 20 meter på 15 sekunder med paus emellan.
Då blir väl svaret på 4:an just 20 * 20 meter, vilket också är det jag hinner totalt sett?
Jag fattar som sagt nada och jag känner mig skitdum!!
Men det bjuder jag på!


Plötsligt händer det...

Idag var jag med om något häftigt på spinningen. Jag kom in i den så kallade andra andningen...
Egentligen var jag helt slut, svetten lackade och min andning var tung. Vi hade kommit halvvägs in i passet och motståndet var riktigt tungt. DÅ ska vi upp och växla mellan stående tvåa och trea. Efter ett par växlingar står jag i en trea, blundar och låter musiken ta mig. Jag trampar i takt med musiken och det är då det händer. Jag kommer in i ett sånt jäkla flyt, allt stämmer och det känns som om jag kan hålla på hur länge som helst.
Det var en riktigt härligt känsla och den tänker jag sträva efter vid varje pass hädan efter!

Njutit Gustaf under morgonen

Jag äter oftast fullkornshavregrynsgröt m äppelmos, mjölk samt ett ägg. Så ofta att jag kan säga nästan varje dag! Dock inte idag!
Idag har jag njutit rostade smörgåsar med Gustafskorv och ett par koppar kaffe. I synnerhet Gustaf var härligt att njuta av under morgonen.

Mmmmmm


...

Idag har jag inte bara tränat core utan förlustat mig på marknaden som kommit till stan.
När det gäller marknader, oavsett vart i Sverige de är, så finns det vissa saker jag måste köpa.
Det första, och absolut viktigaste, är Gustavskorv. Idag gick jag och maken ett par varv på marknaden innan vi hittade den och jag hade nästan hunnit arbeta upp mig i hysteri. Tack och lov så hittade maken rätt korvstånd precis då jag var beredd att ge upp och dagen var räddad! Något jag också alltid handlar är vitlöksost. handlaren själv ser ut som om han är uppfödd på 38 procentig ost och jag lovar, han kan sin ost! Sen blev det lite bullpapper också, bullpapper med vint mönster på förstås.
Avslutade shoppingen med att handla en ny plånka till mig så jag slipper ha alla mynt i mina fickor samt munkar till kvällsfikat.Nu jag och familjen smackat i oss munkarna och de var extragoda munkar, knäck-munkar!

Det är sånt man kan stoppa i sig när man tränar så bra som jag gör, så det så
!

Gåvor att njuta av

Idag är det dags för core-träning. Jag ska alltså träna mage, rygg och sidorna. Eller halvmage och halvrygg som min dotter kallade sidorna!
Jag har aldrig tyckt om att göra sit-ups, det är nästan lika jobbigt, trist och jävligt som att stå på en crosstrainer minut efter minut. MEN något händer med mig när jag är ombytt och klar för passet. Något jäklaranamma intar min kropp och jag blir sugen på att prestera både mycket och mer.
Jag tänker inte analysera och försöka komma underfund med vad det kan vara eller så. Jag tänker bara njuta av att jag får den känslan och kämpa som ett djur.

Somliga gåvor ska man enbart anamma och använda sig av utan att fråga sig varför!


...

Idag har jag alltså varit på spinning igen. Det var min favvo Ferat som höll i passet. Han är en snygg, trevlig, peppande, duktig och ung instruktör. Helt i min smak alltså.
Idag körde han stenhårt och jag var helt slut när passet var över. Benen skakade, svetten rann och jag hade nästan svårt att andas. Men eftersom Ferat stod i dörrhålet på väg ut var det ju bara att gaska upp mig. Torkade pannan, drog in magen och höll andan förbi och ut genom dörren.
Jag är glad över att jag överlevde ytterligare ett pass och jag längtar redan till nästa....

Inte utan min vattenflaska

Nu sitter jag här på jobbet igen och har börjat en ny vecka. En vecka som är fylld av jobb och träning, precis som det ska vara!
Idag ska jag spinna igen efter jobbet. Det är Ferat som leder oss idag och han är superduktig och hans sätt att ta oss igenom passet passar mig bra.
Den här gången ska jag INTE glömma vattenflaskan, det lovar jag. Den står här bredvid mig i bokhyllan så för att vara säker på att den kommer med lägger jag ner den i ryggan nu.

Tjing!




v. 6

Jag låter bilden tala...

Veckodag

Datum

Tid

Plats

Aktivitet

Väntelista

 

Söndag

2011-02-06

16:00-16:55

Uppsala Boländerna

Spinning

 

 

Måndag

2011-02-07

17:00-17:55

Uppsala Boländerna

Spinning

 

 

Tisdag

2011-02-08

17:00-17:30

Uppsala Boländerna

Core30

 

 

Onsdag

2011-02-09

12:00-12:45

Uppsala Boländerna

Spinning45

 

 

Torsdag

2011-02-10

17:30-18:25

Uppsala Boländerna

Z

 

 

Fredag

2011-02-11

12:00-12:45

Uppsala Boländerna

Spinning45

 

 


Söndag är vilodag...

Söndag betyder vilodag för många. Så även för mig om man ser till arbetslivet, aldrig jobba på en söndag.
Men träningsglädjen tar aldrig helg (det är väl det som räddar mig) och idag tänker jag spinna.
Kollegan tar sig in till stan och spinnar med mig, kul!
Nästa veckas pass är nu bokade. Det är en härligt blandning av spinning och core samt en nyhet. Jag och kollegan har bokat ett Zumbapass. Det har blivit otroligt poppis med Zumba och naturligtvis måste både jag och kollegan också prova.
På torsdag är det dags för Zumba och jag lovar att berätta hur det var. Vem vet, jag lyckas kanske ta kort också!
Trevlig söndag alla!

Nja...

Det blev inte riktigt som jag och svärdottern bestämde.
Vi fick rätt på Swingfly, Silver, Danny men missade på Pernilla.
Men vi är rätt nöjda trots allt!
Nästa vecka håller vi på Babsan!! :)


Tiden går...

Sonen har sin flickvän här hemma i helgen.
Dottern tillbringar helgen hos sin pojkvän.
Sonen har fått hem sin studentmössa.
Bara synen av den fick mig att bli alldeles tårögd.
Jag förstår inte vart tiden har tagit vägen?
Jag är ju fortfarande ung.
Eller??


Dagen efter...

Jag erkänner direkt, det blir ingen träning idag! Jag hade en förhoppning om att gå och styrketräna efter lunch idag eftersom jag ska bort på fika hos en kompis i eftermiddag. Perfekt tänkte jag, träna och göra plats för en fika!
MEN, jag var ju på middag igår och det blev en del vin under kvällen. Därför blir det lugnt idag. Tack och lov kommer det en ny dag i morgon!

Tar helg

Nä, nu tar kostrådgivaren helg och då gör jag det ordentligt!
Ikväll är jag och maken bjudna på middag, vin samt en och annan ostbåge.

Jag ska njuta, njuta because I'm worth it!!


WTF

Av alla bilder jag har på bloggen var Passagen tvungna att använda sig av en bild jag tog efter att ha stått på crosstrainern i en evighet. 

Taskigt...

 


IronVera

Tänk att jag fortfarande, trots träningsglädje, har så lätt att tänka att ”nu struntar jag i träningen!”
Det är så dumt av mig att ens tänka så. Tankens makt är stor och jag kämpar så för att få skallen att vara med mig i mitt nya liv.

Idag är min kollega och träningskompis sjuk och därför hemma. När hon mailade mig i morse så poppade latmasken upp direkt.
Men nej, den ska inte få vinna, tanken om att skippa träningen ska genast bytas ut mot målfokusering och träningsglädje. Tankar om hur skönt det är att träna, hur glad jag blir av träningen och framför allt hur stark och pigg jag blir av den ska finnas hos mig. De tankarna och inga andra, så det så!

Klockan halv tolv drar jag därför iväg till spinningsalen och kör ett pass. Och jag VET att det kommer att bli ett stenhårt för Vera som håller i passet hade vi igår och hon är stentuff.


Revidering av veckans planering

Jag hade tänkt ha en träningsfri fredag. Nu sitter jag här och undrar varför, varför ska jag det? Nä, det är bättre att jag unnar mig lite motion i stället.
Därför har jag bokat ett spinningpass i morgon lunch. Fasen så mycket bättre än att vara stilla, så det så!
Nästa vecka är också bokad, åtminstone till en viss del. Där har det även smugit in sig något nytt, något jag aldrig tidigare gjort. Men om det berättar jag när det är dags att berätta om nästa vecka.


Monsterburgare

Jag läste i Aftonbladet en artikel om en så kallad Monsterburgare. Det är alltså en hamburgare på hela tre kilo och som ger 5´000 kcal. Jag läser vidare att hittills har tre personer försökt att äta den men misslyckats. Tack och lov säger jag, för vad är det för monster som sätter i sig en sådan burgare?
Naturligtvis letar nu AB efter Sveriges största hamburgare, det är bara att  maila och tipsa.
Åter igen, varför är det så kul, så spännande och så nödvändigt att äta STORT och MYCKET.
Jag vill, som jag berättade i ett tidigare inlägg, vända den trenden och göra smått och gott i stället. Det kommer att ta tid, det är jag medveten om, men jag tänker aldrig ge upp. Fortsätter trenden med extrastort och extramycket så räcker snart inte 7*XL på kläder utan vi måste ha större.
Med andra ord, det blir en mänsklig katastrof!


Bilden är från Aftonbladet


Pepp

Det är inte så att jag slöat på core-passen på torsdagar.
Men passet idag var grymt i jämförelse.
Det gick trots allt eftersom instruktören var superenergisk och peppade på som f*n.
Jag lovar, jag tog i mer än jag någonsin har gjort eller ens trott att jag kunnat.
Superkul!
Så idag märkte jag verkligen vikten av pepp.... därför, pepp på er alla!

Pepp

Core

Core är en träningsmetod med inriktning på mage och rygg och tanken är att vi ska bygga upp styrka, stabilitet och balans. Ryggen och magen är ju med i många tunga uppgifter i och en stark mage och rygg är därför finfint att ha för att undvika skador. Naturligtvis ska vi träna Coreträning för att förebygga skador, det är än viktigare!

För mig som är konstorsråtta med halvtaskig hållning har Coreträningen varit, och är, helt suverän. Jag har fått en mycket stoltare hållning och jag klarar av mitt stillasittande jobb mycket bättre nu än tidigare.

Jag kan inte påstå att jag blir smal av det men nog har jag börjat på att tajta till kroppen. Dessutom har flera centimetrar försvunnit både här och där. Det märkte jag i morse!


Coreträning!


RSS 2.0