En hobby flera hobbies

Idag har jag funderat mycket på hobbies sedan jag läste inlägget hos Cathrin.

Jag har varit avundsjuk på de som har engagerat sig med liv och lust i något. Varit avundsjuk på de som brunnit, propagerat och levt för något.

Men så skriver då Cathrin att jag är en sådan person och då slår det mig att ja, det är rätt! Det är ju precis det jag är!

Jag HAR ju en massa hobbies som jag brinner för, som jag lever för och som jag propagerar för. Jag gör egna recept i både bakning och matlagning, jag skriver kokbok och fnular på andra böcker. Jag tränar och trixar med kosten, tidigare så framgångsrikt att jag till och med utbildade mig till kostrådgivare. Jag syr, stickar och virkar när andan faller på.

Så nog fasen har jag hobbies alltid. Så pass mycket och många att jag egentligen inte har tid att jobba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0