Monsterburgare

Jag läste i Aftonbladet en artikel om en så kallad Monsterburgare. Det är alltså en hamburgare på hela tre kilo och som ger 5´000 kcal. Jag läser vidare att hittills har tre personer försökt att äta den men misslyckats. Tack och lov säger jag, för vad är det för monster som sätter i sig en sådan burgare?
Naturligtvis letar nu AB efter Sveriges största hamburgare, det är bara att  maila och tipsa.
Åter igen, varför är det så kul, så spännande och så nödvändigt att äta STORT och MYCKET.
Jag vill, som jag berättade i ett tidigare inlägg, vända den trenden och göra smått och gott i stället. Det kommer att ta tid, det är jag medveten om, men jag tänker aldrig ge upp. Fortsätter trenden med extrastort och extramycket så räcker snart inte 7*XL på kläder utan vi måste ha större.
Med andra ord, det blir en mänsklig katastrof!


Bilden är från Aftonbladet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0