Vilohelg

Vilofredagen har utökats till att bli en vilohelg i stället.
Det är en väldig skillnad att ha vilodag idag mot vad det var bara för någon månad sedan. DÅ fick jag lite dåligt samvete av att vara stilla och jag var rastlös och näst intill tjurig.
NU vet jag bättre, jag tar vilodag när jag känner att kroppen behöver det. (Om jag inte planerat in det från början det vill säga)
Jag njuter på ett helt annat sätt nu av min vilodag och är varken rastlös eller tjurig.
Jag vet inte när vändningen kom och jag vet inte heller orsaken till den. Jag vet bara att jag har ändrat mitt beteende till det bättre.
Jag har under hela min träningsperiod haft vetskapen om nyttan och nödvändigheten med vila men trots det har det alltså varit svårt tidigare.
Nu är det dags för en kopp kaffe, sen blir det promenad i strålande sol och en del kyla.
Underbart!

Kommentarer
Postat av: Maritha

Har också varit ute på en promenad idag. Vilket härligt väder vi har. Bara man är rätt klädd så kunde man va ute länge i solen. Ha en trevlig lördag!

2011-02-12 @ 12:53:08
URL: http://marithalp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0