Duktiga, duktigare, oh så duktigast!

Jag och kollegan var till affären här bredvid och handlade lite smått och gott. Det som åkte ner i varukorgen var bara nyttigheter. Kollegan handlade middagsmat, kyckling och rostade grönsaker samt apelsiner. Jag handlade ingredienser till MM, Mie´s Müsli som jag ska göra ikväll.
Väl framme i kassan tänkte vi först köpa en STOR förpackning med choklad men vaknade till och sade nej till den.
Såg en jätteliten chokladkaka som vi i stället tänkte köpa. Vi till och med tog upp den och berömde oss för att vi tänkte om och tänkte smått. Till slut så tittade vi på varandra och sa nej även till den.
Jäklar vad det var duktigt gjort av oss båda. Vi som inte pratar om så mycket annat än vad vi kan äta, vad vi har ätit och vad vi vill äta!
Vi vann över suget och det är jag så stolt över. Det GÅR att tänka till ett varv till innan man står där med hela käften full av choklad. Nu vet jag det till nästa gång och kan då plocka fram den här framgångssagan!

Dagens visdom blir: Det går att tänka efter före!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0