Nyspunnen

Efter att ha haft en rätt lugn dag igår då jag simmade kommer jag att ta i rejält idag i stället. Jag har redan varit på ett 45-minuters spinnigpass och det var minst lika kul som första gången. Jag är fast, jag lovar! :)
Det som dock stör mig är att jag får sån jäkla syra i låren, rätt snart dessutom.
Det går bra så länge jag kör sittande men så fort jag står så kommer syran. Det är INTE skönt!
Jag pratade lite med instruktören efteråt och hon menade på att det är rätt typiskt att det blir så i början av karriären. Det jag dock ska tänka på är andningen. Djupandas i stället för att småflåsa med korta andetag. Det är precis så jag gör när jag börjar bli andfådd så djupandningen ska jag öva på.
Efter jobbet idag blir det ett core-pass och det ser jag också fram mot.
Det är svinjobbigt men kul och jäkligt skönt efteråt!

Fredag tar jag en total vila, så det så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0