Havrebollar eller Macarons...

I stället för att bättra på träningsvärken i röven ägnar jag mig åt att frossa i recept.

Sonen tar studenten och vill ha smörgåstårta och det ska han naturligtvis få. Jag har planer på att göra en laxtårta, en skaldjurstårta och en ost och skinka. De flesta brukar äta skaldjur och lax men dottern tål varken fisk eller skaldjur så därför blir det tre olika sorter.

Men innan det så blir det bubbel och plock. Jag har tänkt göra grissinis med olika smaker som basilika, ost, chili mm. Ostkulor, oliver, cornichoner, marinerade svampar o.s.v. borde också smaka.
När det är dags för kaffet funderar jag på att antingen bjuda på havrebollar á la Lincals eller Macarons. Jag vet inte riktigt än vad det blir för båda är svingoda och lika omtyckta. Jag lottar kanske eller också får ni bestämma vad det ska bli.

Havrebollar eller Macarons… vad blir det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0