Platsen är redan upptagen...

Vi har två barn som jag gör allt för. Men det ständiga peppandet, månandet, stärkandet och omvårdnandet börjar bli färdigt.
De behöver inte ständig uppmuntran. De klarar sig bra utan att få positiv förstärkning i allt. De klarar sig också mycket bra utan att jag ska leda dem i vad som ska ske.
De har också lärt sig ironi och förstår att inte ta varje bakslag, negativt ord ellar handling personligt och det blir inte en katastrof av detta.
De är barn och de har gått igenom allt detta och kommer så sakta ut som vuxna, självständiga människor.
Därför vill jag inte börja om från början igen. Jag vill det inte och jag vägrar. Jag säger nej tack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0