Sommarplanering

Jag ska väl erkänna att jag inte har planerat så mycket inför sommaren som kommer. Det brukar ordna sig till slut ändå och när hösten kommer är vi alla nöjda och belåtna.

Något jag dock brukar vilka planera i god tid är semestertiderna för mig och exet så barnen får veta, i god tid, när de ska vara hos fadern.

I år tänkte jag att jag skulle överlåta det till just fadern eftersom jag planerat och fixat alla de andra åren. Tänk så annorlunda det blev då!


Jag har inte hört ett enda dugg ifrån honom gällande sommarplanerna inför sommaren.

På fredag är det skolavslutning och jag har fortfarande inte hört någon planering ifrån fadern och tiden börjar bli mer än knapp.

Men dottern som är rättfram och vet vad som behövs frågade fadern igår om när han har semester och fick svar på vilka veckor han har semester OCH VILKA VECKOR DE SKA VARA HOS HONOM!

Det är alltså så en man gör när han planerar umgänget med barn, han bestämmer veckorna själv och säger inte något till modern, där barnen för övrigt bor!

Dottern som fortfarande är rättfram svarar och frågar "om han pratat med mamma om det". Svaret hon får är MÅSTE JAG DET??


Ja, det måste man faktiskt. Även om barnen är stora och klarar sig rätt bra själva om dagarna är de inte myndiga. De vill fortfarande ha lediga dagar tillsammans med de vuxna, även om de kanske sover halva dagen och är vid badet den andra.

Ja, man måste faktiskt planera sommaren med den andre föräldern för att det ska bli det bästa för barnen.

Ja, man måste faktiskt meddela det för det är inget man själv kan bestämma utan det ska utgå från barnen.

Ja, man måste faktiskt meddela det för det kan finnas andra planeringar också.

Till slut, ja det måste man och det är till och med uttryckt i lagar, regler och förordningar.



Kommentarer
Postat av: Sanna

Alltså.. jag har kommit till ett stadium när jag bara skrattar av tröttsamhet. Jag vet inte vad som skulle kunna förvåna mig längre. Jo om något skulle ske så som det skall ske så kommer jag förmodligen att svimma.

2009-06-10 @ 11:47:00
URL: http://sannado.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!!!

Kom på att jag kunde hitta dig här=) Hoppas frisyren blev bättre nu och att du är riktigt nöjd!!!

Tänkte bara säga att när jag var på Åhlens idag så såg jag såna där schampoflaskor du pratade om... Såg precis ut som medicinflaskor, därför reagerade jag, och hade dessutom nå`t konstigt namn som började på S. Kostade runt 100-lappen... Kolla där få se om det inte va det du vunnit! Vore ju himla bra;) å en ren lyck träff!

Ha en bra skolavslutning imorgon, Kram Åsa

2009-06-10 @ 22:25:31
Postat av: Mie

Wow.... jag håller tummarna och springer ner till Åhlens på lunchen.

Jo tack Åsa, den här gången är jag nöjd. Du gjorde ett finfint jobb!! :)

Kram Mie

2009-06-11 @ 08:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0