Morgonstund

Just nu sitter jag ensam i köket och njuter morgon. Maken är avvinkad och på väg till jobbet för första gången sedan semesterledigheten. Dottern sover och ska få göra det ett par timmar till men sen ska hon också upp och bege sig till jobbet. Sonen sover han också och tänker nog göra det halva dagen om han får som han vill.

Ute är det disigt och dimmigt och det ser ut som hösten är här trots att vi precis gått in i augusti.
Här hemma däremot är det sommar, hallonsommar.
Min sommarfrukost jag njuter av just nu består av yoghurt med färska hallon. Hallon vi plockade igår eftermiddag. Till det har jag hembakt bröd med hallonmarmelad och ost. En riktig sommarfrukost!

God morgon på er alla, både ni som kan njuta morgon och ni som hastar till jobbet.




Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, jag läste först, "maken är avliden", tänkte att nu måste jag göra något.



har du egna hallon?

2010-08-02 @ 10:41:22
URL: http://gerdmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0