Damma av svandunet och putsa glittret, nu är det dags igen

Då var det lördag igen och inte vilken lördag som helst utan dags för tredje deltävlingen!

Idag kommer det att låta bättre än det gjort tidigare. Fast å andra sidan behövs det inte mycket för att det ska göra det med tanke på de tidigare bidragen.
I kväll kommer så äntligen Alcazar och då borde väl schlagern låta schlager, eller?

Först ut är just Alcazar och jo, Headlines låter helt OK, det låter som det brukar låta om Alcazar och det känns tryggt. Det lär bli en och annan svängom framför TV:n.

Andra bidraget är Tonight av Johannes Bah Kuhnke och ja, vad ska jag säga annat än att jag hoppas, för Alices Bah skull, att det är mer fart i karl´n hennes än så som han låter.

Sen är det Elin Lanto med Doctor Doctor och då blir åtminstone sonen glad. En trallvänlig låt som kommer att fastna, det är jag övertygad om.

Hur kan jag tro på kärlek frågar sig Erik Linder. Jag själv kan inte tro på honom! Nej, en lugn och fin låt som skulle passa bättre i en Pocahontasfilm än i schlagersammanhang.

Femte bidraget är Yeba med Getty Domein och ja ni, döm själva. Jag vill åtminstone kunna sjunga med när jag är på det humöret.

Sexa ut är Timoteij med Kom. Veckans etno är väl det snällaste jag kan säga om den.. Jag har hört den förut och jag säger inte Kom, jag säger Gå!

Sjua är då tonårsdrömmen Darin och eftersom det tydligen är mest fjortisar som röstar i år lär han gå direkt till globen oavsett vad han sjunger.
Nu sjunger han You´re out of my life. En smäktande lugn låt sjungen på ett barns vis.. typ!

Sist ut är Crucified Barbara med Heaven or Hell och då vaknade jag till, det lät åtminstone som om det skulle kunna vara något för mig. Lyssnade på låten och nja, det är fortfarande lite för tunt för mig och den kommer inte att gå vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0