Vald ensamhet

 

Inatt har jag sovit lite halvkrassligt. Rättare sagt så har jag vaknat en massa gånger och därför inte fått någon längre sammanhängande sömn.

Vaknade även tidigt, fixade kaffe och tänkte njuta ensam morgon. Då vaknade maken och kom upp han också!
Jag kan inte gärna be honom gå och lägga sig igen, det vore lite väl taskigt. Men eftersom jag behöver min ensamtid så får det bli en promenad idag i stället.

Jag är en kvinna som har ett väldigt stort behov av att vara ensam men hur får man till det med make och två tonåringar?

För att det inte ska bli en massa tandagnisslan och missförstånd så är det lika bra att jag är mer än övertydlig. Nej, jag är inte trött på varken make eller barn, nej jag otrivs inte i deras sällskap. Att jag vill vara ensam, kanske mer än andra, har INGET med resten av familjen att göra. Det handlar om mig och enbart om mig!

Men innan jag tar en ensamprommis ska jag leta efter något bra handarbete att börja med!

God söndag alla

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0