Med en känsla om en förestående vår

Idag har jag varit full av energi, en sprittande energi, trots det arla uppvaknandet. Fick höra av en kompis att det berodde på någon måne i fiskarna eller hur det nu var. Oavsett har det varit en härligt pigg dag och än är den inte över.

Idag har även köksfönstret fått lite vårkänsla. Jag skriver känsla eftersom det inte finns något synligt där än om man inte räknar med mina små ”växthus” förstås.
Men om bara ett kort tag kommer det att börja spira i krukorna. Spira av femöringar.
Jag tycker så mycket om mina femöringar eftersom det är en blomma som min mormor hade hemma. Och har man en gång skaffat sig en femöring kan man njuta av dem i resten av livet.

 

Nu ska jag ta en god eftermiddagskopp och njuta av våren.

Även cherimoyan fick sig ny jord och kommer att möta våren överlycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0