Svettlördag

Under förmiddagen idag har jag mest tagit det lugnt. Vätskat upp och vilat mig i form till eftermiddagens spinningpass.

Det var ett härligt pass på 55 minuter med min favvo och idag körde han på riktigt ordentligt. Jag var nära kokpunkten mest hela tiden och svetten bara rann. Det är perverst skönt att få svettas ordentligt. Tidigare kunde jag inte svettas men i stället kändes det som om jag skulle explodera vilken minut som helst. Nu svettas jag som en hel karl och det är som sagt riktigt jäkla skönt!

Att träna på eftermiddagen passar mig mycket bättre än spinningen på morgonen, det har jag äntligen fattat. Idag gick det finfint hela passet, ingen syra och inget som krampade i benen trots att passet var fan så mycket hårdare än det i torsdags morse.

Varför jag har svårare att syresätta kroppen under morgonen än under dagen har jag inte en aning om men så där det.

Men jag har lärt mig så mycket under den här resan jag kallar min ToppForm och jag skulle aldrig jobba emot min egen kropp, jag lyssnar på den.

Det är den som bestämmer och jag har kommit på att den gör det jäkligt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0