En undersökning till...

Då har det kommit ännu en undersökning som visar att det inte är någon större ide att gå på diet eller banta, det fungerar inte i längden. Jag undrar, VAD i detta är nyhet?
Jag har alltid sagt, tjatat och påpekat om vikten (!!) med att se till helheten, både kropp och själ, samt att göra en livsstilsförändring om man vill förändra sin kropp. Dieter är inget annat än snabba och falska fixar som bryter ner din kropp, ditt immunförsvar och kanske även dina muskler.
Jag tror inte på att förbjuda vissa livsmedelsgrupper eller varor, det blir man bara mer sugen av. Alla vet ju att det förbjudna är mer lockande än något annat.
Nä, byt ut det som är skadligt just för dig och din kropp och själ beroende på vad du vill uppnå. Alla är vi olika och målen kan se olika ut för var och en och förändras under tiden.
Själv hade jag enbart ett enda mål när jag startade min viktresa och det var att bli smal. För smal var ju lika med lycklig!
Nu efter alla dessa kilon och månader har jag svängt rätt rejält. Jag vill ha en kropp och knopp som är stark, frisk och fungerar i mitt liv och levende. Att jag går ner i vikt på köpet är en fin bonus.
Min dröm just nu är att börja jobba mer aktivt som kostrådgivare, göra så mycket jag kan för att stoppa dessa falska snabba lösningar och se starka och pigga människor i min omgivning. Det är lång väg dit men det måste gå på något sätt.

Kommentarer
Postat av: Lina

=)) Jo de ska bli riktigt härligt

2009-02-26 @ 10:36:47
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men måste du få det till att låta så jädra klokt och sunt..



Kan du inte skriva nått smaskigt,hemligt och lite olagligt nu....please....



Puss påre...goa lilla livet

2009-02-26 @ 13:42:32
URL: http://sannado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0