Gnisslande fötter och jag är trötter

Finns det inga lagar, förordningar eller ens regler om hur man får bete sig och vara när man bor på andra våningen eller högre?

Vi har grannar som låter något så för jäkligt, dygnet runt. Jag vet inte hur många mornar, både vardagar och helger, jag har vaknat av att grannarna klivit upp och vankat omkring hemma hos sig.

Dels är de av det tyngre slaget och stampar fram, dels lider de av fotsvett eller kladdigt golv då det gnisslar om fötterna varje steg de tar. Jag lovar, det är MYCKET irriterande att höra dem. Som om inte det vore nog så är de människor som sover max fyra timmar per dygn. Det gnisslas sena kvällar och tidiga mornar och jag börjar bli såååååå trött på det nu.

Lika lite som de har strumpor eller tofflor på fötterna, lika lite har de tassar på deras möbler. Så ni kan tänka er hur det låter en morgon som denna. Duns, de kliver upp, skweek, skweek, skweek, nu går de till köket. Draaaaaar, ljudligt, ut stolen och sätter sig tungt på den. Det är så illa att våra tavlor hänger sig snett på ett par dagar.

Hur ska jag göra för att få stopp på dem? Det är ju inte helt lätt att gå upp, plinga på dörren och be dem tvätta och pudra fötterna varje dag! Ska jag sticka sockor åt dem att ha på sig? Köpa möbeltassar och smyga ner i deras brevlåda eller? VAD GÖR MAN?


Kommentarer
Postat av: Lina

Tro mig, jag har försökt... Men jag har kommit fram till att män som är födda på 50talet kan vara väldigt trångsynta ;) samtidigt vill jag inte predika heller, det kommer bara ha en motsatt effekt.. Jag kommer helt enkelt resultaten av kosten tala för sig självt :)

2009-02-07 @ 12:57:24
URL: http://lvdp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0