Abstinens och sug

Efter att ha varit rätt obetänksam med både motion och kost har jag ju tagit mig i kragen och håller mig till de antal kalorier min kropp behöver och inget mer.

Det har inte gått många dagar än, jag började i måndags, men jag har redan nu upptäckt att jag äter fler nikotintugg nu än tidigare.

Den enda slutsats jag kan dra av det är att jag tidigare försökt döva min rökabstinens med mat!


Vilket jäkla dumt sätt att fixa abstinensen på, för tro inte att det har hjälpt ett enda dugg. Jag har fortfarande varit lika "sugen" och fortsatt stoppa i mig saker och ting och slutade inte förens jag tog ett nikotintugg.

Men lika dumt som det beteendet var, lika skönt känns det att jag blivit varse. Nu tar jag ett tugg när jag är abstinent och kör en bra meny och rör på mig. Tuggandet tar jag tag i senare när jag verkligen känner skillnad på abstinens och hunger/sug.
För bara för att jag är medveten är jag inte redo, inte än.





Kommentarer
Postat av: therese

Det stämmer bra det där, jag gjorde likadant när jag slutade snusa. Småäter jätte mycket nu men bara å bita ihop. du klarar det!

2009-07-22 @ 15:31:01
URL: http://slutavarafet.blogg.se/
Postat av: therese

men åhhhh, tack ! nu blev jag på bättre humör, då var kanske bara vitlöksbrödet det värsta.

och jag klarade 30mins promenad i morse :D

2009-07-23 @ 08:07:18
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0