Jag är för jäkla bra på matlagning

Att jag är bra på matlagning är väl ingen nyhet men idag överträffade jag, till och med, mig själv!

Började med att bryna purjolök och jordärtskockor i en god olivolja. I med en god fond, vatten, grädde och Martini Bianko. Jo, lite åkte rätt ner i strupen också, fattas bara annat. Kryddade efter behag och lät det puttra...



Under tiden soppan puttrade och spred ljuvliga dofter i köket stekte jag upp laxfilé. Jo, jag tog en slurk Martini till. Sen är det bara att mixa soppan och lägga laxen i en djup tallrik.



.... och slå över soppan och njuta av något som är så gott att man inte tror att det är riktigt sant!


Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

sv: aa, men d va för lätt o göra hehe

2009-03-07 @ 19:42:13
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mmmm, låter och ser smarrigt ut.. :-)

2009-03-07 @ 20:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0