Syftet är kanske bra men gudars så fel det kan bli

Idag läste jag i UNT att alla läkare och sjuksköterskor på Ackis ska fråga sina kvinnliga patienter om de blir slagna i hemmet. Så har det varit bestämt i flera år men ingen har känt till det. Det är föresten inte bara patienterna, de kvinnliga, som ska få frågan utan alla anställda också och det är chefen som ska fråga.
Som sagt, syftet är kanske bra men det kommer inte att fungera. Hur tänkte de egentligen?

 ………

-Hej doktorn, jag behöver ett nytt recept på min astamedicin.

-Ja visst ska du få det, men först måste jag fråga om din man slår dig?

-Nä, det gör han inte.

-Men då så, va bra. Då kan du få din medicin utskriven!

 ………

 Eller så frågar doktorn och får till svar att

-Han slår mig inte men han misshandlar mig psykiskt!!

-Oj då, då blev det svårare för det har vi inte lärt oss att fråga om!

 ………

 Eller;

-Hjälp mig goa doktorn. Min fru slår mig!!

-Jag är ledsen, men ni är inte en prioriterad grupp. Det är kvinnorna vi ska fråga, inte männen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0