Kollegor med koll och kalorier

Det är en jäkla tur att jag har kollegor som håller reda på mig och vet vart vi ska ta vägen om dagarna. Inte var jag på Regina igår heller, nej det var på Grand vi skulle vara och se teater!
Oavsett vart vi var så var teatern bra och handlade om precis det jag skrev igår.
Tyvärr fick vi inte soppa till lunch, för det är ju på Regina man serverar det. Nä, vi fick en varsin fläskig baguette. Den var stor som en jäkla limpa och fylld med skinka, fet ost och någon gucka i botten. Den smakade som andra fläskiga baguetter gör så det var inget särskilt med den. Men varför i h-vete ska det vara så svårt att servera något som är BRA för kroppen. Det går att göra smörgåsar både godare och mycket nyttigare, det är inget problem alls.
Så vad gäller Mie´s toppform 2009 fick jag tänka till några gånger extra när jag gjorde middag.
Men eftersom jag är proffs gick det bra och jag höll mig till de antal kcal jag bestämt mig för att göra.




Kommentarer
Postat av: Maritha

Fick ni bara en baguette,det var dåligt. Soppa skulle sitta fint. Alltid lika kul att läsa vad du har pysslat med. Ha en skön helg och en trevlig halloween.

2009-10-31 @ 00:59:55
Postat av: Mie

Om det ändå vore en liten baguette.. då hade jag inte behövt bekymra mig om kalorierna. Nä, den var stor som en jäkla limpa! :)

När jag gick tillbaka till jobbet så kastade jag hela "locket" på baguetten i Svandammen. Jag tycker att fåglar är läskiga så jag stod inte kvar för att mata utan slängde i hela på en gång!

2009-10-31 @ 09:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0